Norwegian er Sveriges bedste flyselskab

Norwegian er Sveriges bedste flyselskab

Svensk Kvalitetsindex har i deres årlige måling kåret Norwegian som Sveriges bedste udenrigs- og indenrigsflyselskab.

I dag offentliggjorde Svensk Kvalitetsindex sin årlige persontransportrapport, og her ligger Norwegian helt i top over bedste udenrigsflyselskaber. Norwegian får en index-score på 71,9, SAS havner på 68, mens irske Ryanair lander på 52,6.

Norwegian har aldrig tidligere indgået i bedømmelsen af indenrigsflyselskaber, men selskabet er i år gået direkte ind på en førsteplads med en score på 71,7 efterfulgt af Sverigeflyg med 71,2 og SAS med en score på 65.

Om Norwegian lyder konklusionen fra Svensk Kvalitetsindex:

”Norwegian har i de seneste år vokset sig stærke. Kunderne er meget tilfredse med såvel indenrigs- som udenrigsrejser, hvilket placerer Norwegian i toppen blandt flyselskaberne. Kunderne synes, de får meget valuta for pengene, og de anses for at være billigere end både SAS og Ryanair,” skriver Svensk Kvalitetsindex.

Hele 2.415 personer har deltaget i undersøgelsen. Respondenterne er blevet bedt om at karaktersætte selskaberne inden for flere kategorier. Kundetilfredsheden måles gennem et index, der går fra 0 til 100. Blandt de parametre, der måles på, er image, forventninger, produktkvalitet, servicekvalitet, pris og loyalitet.

Se undersøgelsen fra Svensk Kvalitetsindex her: http://www.kvalitetsindex.se/images/stories/Rapporter/transport_logistics/ski_press_transport_12.pdf

Mediekontakt

Pressekontakt Andreas Hjørnholm Kommunikationschef Danmark + 45 2657 0767
Pressevagt

Pressekontakt Kun for medier + 47 815 11 816

Norwegian blev grundlagt i 1993, og lavprisselskabet med Boeing 737-fly kom på vingerne i 2002. Siden dengang har det været vores mål at tilbyde gode og smarte rejseoplevelser til lave priser.

Norwegian er kåret til Europas bedste lavprisselskab seks år i træk af Skytrax, og Norwegians fordelsprogram, Norwegian Reward, er fire år i træk kåret til ”Flybranchens bedste fordelsprogram i Europa/Afrika” ved Freddie Awards i USA. Siden 2012 har Norwegian vundet mere end 55 priser for selskabets produkter, service og nyskabelse indenfor luftfart.

I 2019 blev Norwegian det første flyselskab, der underskrev FN’s program for klimatiltag og forpligtede sig dermed til at blive klimaneutralt inden 2050.

Norwegian tilbyder gode priser og høj kvalitet i et netværk af kortdistanceruter i Norden og Europa.