Norwegian åbner ny langdistancerute mellem København og Orlando

Norwegian åbner ny langdistancerute mellem København og Orlando

Norwegian lancerer sin femte langdistancerute fra København. Til marts næste år kan flyselskabet byde passagerer velkommen om bord til Orlando i Florida. Ruten får en ugentlig afgang.

Norwegian åbner endnu en langdistancerute fra Københavns Lufthavn. Til marts næste år kan rejselystne danskere flyve med selskabet til Orlando, Florida i USA. Ruten bliver Norwegians fjerde langdistancerute mellem København og USA. I forvejen flyver selskabet direkte til New York, Los Angeles og Fort Lauderdale. Til oktober starter Norwegian endvidere direkte flyvninger mellem København og Bangkok.

”Vores langdistanceruter fra Danmark er blevet rigtig godt modtaget, og derfor er jeg glad for, at vi nu kan tilbyde danskerne at flyve direkte med os mellem København og Orlando. I dag går de største trafikstrømme mellem Europa og USA, og der er stor efterspørgsel på et kvalitetsprodukt til konkurrencedygtige, lave priser mellem de to kontinenter. Vi er optaget af at leve op til vores målsætning om, at alle skal have råd til at flyve – også til oversøiske destinationer,” siger Norwegians kommercielle direktør Thomas Ramdahl.

Ny rute og øget antal afgange mellem London og Skandinavien og USA
Udover ruten fra København åbner Norwegian også en direkte rute mellem London og Orlando, der får en ugentlig afgang. Endvidere vil flyselskabet tilbyde passagerer flere afgange på eksisterende ruter mellem London og Skandinavien og USA fra sommerprogrammet næste år. Mellem London og New York vil Norwegian flyve seks gange ugentligt, og mellem London og Los Angeles vil selskabet flyve fire gange ugentligt. Ruten mellem Oslo og Los Angeles vil næste år have to ugentlige afgange, mens Stockholm-San Francisco vil have tre ugentlige flyvninger.

Fakta København-Orlando
Fra den 30. marts 2015 flyver Norwegian en gang ugentligt (mandag) mellem København (CPH) og Orlando (MCO). Priser fra 1299,- enkeltbillet og ligger til salg i dag.

For mere information:
Informations- og Markedschef Johan Bisgaard Larsen, tlf. 31 31 31 28
Kommunikationskonsulent Daniel Kirchhoff, tlf. 26 57 07 67

Norwegian er Skandinaviens næststørste flyselskab og det tredjestørste lavprisselskab i Europa. I dag opererer Norwegian 417 ruter til 126 destinationer i Europa, Nordafrika, Mellemøsten, Thailand og USA. Norwegian fløj over 20 millioner passagerer i 2013. Selskabet er børsnoteret (2003) og har omkring 4500 ansatte. Norwegian har 98 fly i flåden md en gennemsnitsalder på 4,8 år (per marts 2013). Norwegian indfaser løbende nye, mere miljøvenlige fly og har en af de mest moderne flyflåder i Europa. Både i 2013 og 2014 blev Norwegian kåret til Europas bedste lavprisselskab af anerkendte SkyTrax Airline Awards. Det er flypassagererne selv, der bedømmer over 200 flyselskaber over hele verden i det, der er betegnet som den mest prestigefyldte prisuddeling i flybranchen. For mere information besøg www.norwegian.com

Følg Norwegian på Facebook her.

Følg Norwegian på YouTube her.

Mediekontakt

Pressekontakt Andreas Hjørnholm Kommunikationschef Danmark + 45 2657 0767
Pressevagt

Pressekontakt Kun for medier + 47 815 11 816

Norwegian blev grundlagt i 1993, og lavprisselskabet med Boeing 737-fly kom på vingerne i 2002. Siden dengang har det været vores mål at tilbyde gode og smarte rejseoplevelser til lave priser.

Norwegian er kåret til Europas bedste lavprisselskab seks år i træk af Skytrax, og Norwegians fordelsprogram, Norwegian Reward, er fire år i træk kåret til ”Flybranchens bedste fordelsprogram i Europa/Afrika” ved Freddie Awards i USA. Siden 2012 har Norwegian vundet mere end 55 priser for selskabets produkter, service og nyskabelse indenfor luftfart.

I 2019 blev Norwegian det første flyselskab, der underskrev FN’s program for klimatiltag og forpligtede sig dermed til at blive klimaneutralt inden 2050.

Norwegian tilbyder gode priser og høj kvalitet i et netværk af kortdistanceruter i Norden og Europa.