Norwegian beder om samme støtte som sin største konkurrent

- Nu er svenske og danske myndigheder kommet med en betydelig redningspakke til det svenske flyselskab SAS i form af likviditet, der gør det meget lettere for Norwegians største konkurrent at komme igennem denne krise, siger Norwegians koncernchef Jacob Schram.

- Norwegian er et flyselskab, der på samme måde som SAS har brug for hjælp fra myndighederne for at kunne sikre tusindvis af arbejdspladser, infrastruktur og værdiskabelse. I Danmark alene har vi næsten 1000 kolleger, der beflyver de mere end 60 ruter ud af lufthavne i hele Danmark. Vi er glade for de tiltag, som politikerne har gjort indtil nu for at afbøde de negative konsekvenser af corona, og vi håber, at der hurtigt kommer tilsvarende tiltag for Norwegian i form af en kreditfacilitet, siger Jacob Schram.

Norwegian er et af de største lavprisselskaber i verden med over 36 millioner rejsende i 2019. I dag opererer Norwegian over 500 ruter til mere end 150 destinationer i Europa, Nordafrika, Mellemøsten, Thailand, USA og Sydamerika. Norwegian har næsten 11.000 medarbejdere og en moderne og mere miljøvenlig flyflåde på omkring 160 fly. Norwegian er i seks gange i træk fra 2013-2018 blevet kåret til "Europas bedste lavprisselskab" og fem gange i træk fra 2015-2019 blevet kåret til "Verdens bedste lavprisselskab på langdistanceruter" af flypassagerer, der har stemt til det anerkendte SkyTrax World Airline Awards. Norwegian er to gange udnævnt som det mest brændstofeffektive flyselskab på transatlantiske flyvninger af International Council on Clean Transportation (ICCT).

Følg Norwegian på Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn og YouTube.

Mediekontakt

Pressekontakt Andreas Hjørnholm Kommunikationschef Danmark + 45 2657 0767
Pressevagt

Pressekontakt Kun for medier + 47 815 11 816

Norwegian blev grundlagt i 1993, og lavprisselskabet med Boeing 737-fly kom på vingerne i 2002. Siden dengang har det været vores mål at tilbyde gode og smarte rejseoplevelser til lave priser.

Norwegian er kåret til Europas bedste lavprisselskab seks år i træk af Skytrax, og Norwegians fordelsprogram, Norwegian Reward, er fire år i træk kåret til ”Flybranchens bedste fordelsprogram i Europa/Afrika” ved Freddie Awards i USA. Siden 2012 har Norwegian vundet mere end 55 priser for selskabets produkter, service og nyskabelse indenfor luftfart.

I 2019 blev Norwegian det første flyselskab, der underskrev FN’s program for klimatiltag og forpligtede sig dermed til at blive klimaneutralt inden 2050.

Norwegian tilbyder gode priser og høj kvalitet i et netværk af kortdistanceruter i Norden og Europa.