Norwegian med 16 procent passagervækst i april

Pressemeddelelse   •   Maj 07, 2018 08:00 CEST

Norwegians trafiktal for april viser, at godt tre millioner passagerer valgte at flyve med selskabet i løbet af måneden – en stigning på 16 procent sammenlignet med samme periode sidste år. Som forventet, påvirkes månedstallene af, at påsketrafikken i år lå i marts og opstart af nye langdistanceruter.

I alt 3.049.249 passagerer rejste med Norwegian i april. Det er 411.020 flere end i samme måned i 2017. Den totale trafiktilvækst (RPK) steg 44 procent og kapacitetsvæksten (ASK) med 51 procent. Belægningsgraden var på 83 procent – et fald på 3,6 procentpoint. Væksten er størst på selskabets langdistanceruter, hvor kapaciteten er mere end fordoblet siden samme periode sidste år.

Fordi påsken i år faldt i marts og i april sidste år, påvirkedes trafiktallene for disse måneder, hvilket blev understreget ved præsentationen af tallene for marts måned.

- Selvom påsken påvirker tallene, har vi en solid passagervækst også i april. Vi har øget kapaciteten betragteligt sammenlignet med samme måned sidste år, og på langdistanceflyvningerne har væksten uden for Norden været på rekordhøje 311 procent. I forbindelse med den store kapacitetsforøgelse og nye langdistanceruter, har vi lagt rigtigt mange lavprisbilletter ud for at tiltrække nye rejsende i denne måned. Det påvirker vores yield i april, siger koncernchef I Norwegian Bjørn Kjos.

Norwegian gennemførte 99,4 procent af de planlagte flyvninger i april. Punktligheden var på 81,3 procent.

Norwegians flådefornyelse fortsætter i 2018. Selskabet fik leveret en fabriksny Boeing 787-9 Dreamliner i denne måned. I alt får Norwegian leveret 11 Boeing 787-9 Dreamlinere, 12 Boeing 737 MAX 8 og to Boeing 737-800 i år. Med en gennemsnitsalder på 3,7 år er Norwegians flyflåde blandt de mest moderne og miljøvenlige i verden.

Se detaljerede trafiktal i vedhæftede dokument.

Mediekontakt:
Kommunikationschef Andreas Hjørnholm
Mail: andreas.hjoernholm@norwegian.com

Norwegian er verdens sjettestørste lavprisflyselskab, og i 2017 transporterede selskabet over 33 mio. passagerer. Flyselskabet tilbyder mere end 500 ruter til mere end 150 destinationer i Europa, Nordafrika, Mellemøsten, Thailand, Singapore, Argentina, Caribien, USA og Sydamerika. Norwegian har en flyflåde på 150 fly, der i gennemsnit er 3,6 år gamle, hvilket gør flyflåden til en af verdens yngste og grønneste. Norwegian er blevet kåret til Most Fuel-Efficient Airline on Transatlantic Routes af International Council on Clean Transportation (ICCT). Norwegian er blevet kåret som World's Best Low-Cost Long-Haul Airline af det anerkendte SkyTrax World Airline Awards de seneste tre år og for femte år i træk som Europe's Best Low-Cost Airline. Norwegian har omkring 9.000 medarbejdere.

Følg Norwegian på Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn og YouTube.

Kommentarer (0)

Kommentar

Ved at indsende kommentaren accepterer du, at dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med Mynewsdesks <a href="https://www.mynewsdesk.com/dk/about/terms-and-conditions/privacy_policy">privatlivspolitik</a>.