Norwegian valgt som flyselskab for det offentlige

Norwegian valgt som flyselskab for det offentlige

Statens og Kommunernes Indkøbscentral (SKI) har valgt Norwegian som prioriteret samarbejdspartner. Flyselskabet fortsætter dermed som leverandør, når offentligt ansatte skal flyve i forbindelse med arbejde. - Et stort klap på skulderen, lyder det fra Norwegian.

SKI har netop offentliggjort sin beslutning om at forlænge sit samarbejde med Norwegian, og således er flyselskabet stadig et af de foretrukne på mange af de offentligt ansattes vigtigste rejsemål. Norwegian er glade for igen at modtage det kvalitetsstempel, som en aftale med SKI er.

”Vi er meget tilfredse med, at SKI har valgt os som foretrukken leverandør af flyrejser til det offentlige endnu engang. Vi har fløjet mange tilfredse passagerer på vores ruter og er glade for at kunne byde vores nye kunder velkommen ombord på vores topmoderne fly,” siger Frank Nordbjerg Olesen, der er salgschef for Norwegian i Danmark.

Det er tredje gang, at Statens og Kommunernes Indkøbscentral vælger Norwegian som leverandør af flyrejser til det offentlige, og dermed er samarbejdet mere end otte år gammelt. Norwegian er blevet valgt som leverandør på alle de ruter, flyselskabet har budt ind på.

”Vi ser valget som en anerkendelse af vores gode priser, service af høj kvalitet og direkte ruter. Samtidig har vi en af verdens yngste flyflåder, hvilket betyder, at vi er i stand til at flyve betydeligt mere klimavenligt end mange af vores konkurrenter,” siger Frank Nordbjerg Olesen.

Norwegians flyflåde på kun 3,7 år i snit gør flyselskabet mere brændstoføkonomisk og dermed også mere klimavenligt end gennemsnittet. For nylig blev Norwegian kåret til det mest brændstoføkonomiske flyselskab på transatlantiske ruter af det internationale miljøinstitut International Council on Clean Transportation (ICCT) for andet år i træk.

Aftalen mellem Norwegian og SKI er nu i såkaldt ”standstill” til og med den 25. januar 2019, hvorefter kontrakten formelt forventes underskrevet.

Den endelige aftale forventes at træde i kraft den 1. marts 2019, og der er tale om en 2-årig aftale med to gange et års optioner.

:
Kommunikationschef i Norwegian Andreas Hjørnholm
E-mail: andreas.hjoernholm@norwegian.com

Norwegian er verdens femtestørste lavprisflyselskab, og i 2017 transporterede selskabet over 33 mio. passagerer. Flyselskabet tilbyder mere end 500 ruter til mere end 150 destinationer i Europa, Nordafrika, Mellemøsten, Thailand, Singapore, Argentina, Caribien, USA og Sydamerika. Norwegian har en flyflåde på 150 fly, der i gennemsnit er 3,7 år gamle, hvilket gør flyflåden til en af verdens yngste og grønneste. Norwegian er blevet kåret til Most Fuel-Efficient Airline on Transatlantic Routes af International Council on Clean Transportation (ICCT). Norwegian er blevet kåret som World's Best Low-Cost Long-Haul Airline af det anerkendte SkyTrax World Airline Awards de seneste tre år og for femte år i træk som Europe's Best Low-Cost Airline. Norwegian har omkring 9.500 medarbejdere.

Følg Norwegian på Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn og YouTube.

Mediekontakt

Pressekontakt Andreas Hjørnholm Nordisk kommunikationschef + 45 2657 0767
Pressevagt

Pressekontakt Kun for medier + 47 815 11 816

Norwegian blev grundlagt i 1993, og lavprisselskabet med Boeing 737-fly kom på vingerne i 2002. Siden dengang har det været vores mål at tilbyde gode og smarte rejseoplevelser til lave priser.

Norwegian er kåret til Europas bedste lavprisselskab seks år i træk af Skytrax, og Norwegians fordelsprogram, Norwegian Reward, er fire år i træk kåret til ”Flybranchens bedste fordelsprogram i Europa/Afrika” ved Freddie Awards i USA. Siden 2012 har Norwegian vundet mere end 55 priser for selskabets produkter, service og nyskabelse indenfor luftfart.

I 2019 blev Norwegian det første flyselskab, der underskrev FN’s program for klimatiltag og forpligtede sig dermed til at blive klimaneutralt inden 2050.

Norwegian tilbyder gode priser og høj kvalitet i et netværk af kortdistanceruter i Norden og Europa.