Norwegians trafiktal fortsætter med at stige i august

Norwegians trafiktal fortsætter med at stige i august

Norwegians trafiktal for august viser en fortsat forøgelse i antallet af passagerer. Antallet af bookinger er også stigende i takt med, at Norwegian udvider sit rutenetværk, at flere vaccineres, og fordi EU/EØS-landene gensidigt anerkender passagerernes corona-dokumentation.

Med baggrund i den øgede efterspørgsel er ruteudbuddet i efteråret forøget yderligere.

- Alle, der arbejder i Norwegian glæder sig over den positive udvikling. Det er noget, vi har arbejdet hårdt for. Vi vil fortsætte med at levere gode kundeoplevelser og samtidig arbejde utrætteligt med at holde forretningen så effektiv som muligt, siger Geir Karlsen, koncernchef i Norwegian.

I august havde Norwegian 790.220 passagerer, hvilket er halvanden gang flere end samme måned sidste år. Sammenlignet med august 2020 steg den totale kapacitet (ASK) med 129 procent, og passagertrafikken (RPK) steg med 168 procent. Belægningsgraden lå i august på 72,6 procent, hvilket er en fremgang på 10 procentpoint sammenlignet med sidste år.

Baseret på efterspørgslen har Norwegian åbnet nye ruter til destinationer i Europa over sommeren og efteråret. Således kan rejsende fra København i efteråret for eksempel flyve direkte til Cypern, Krakow, Prag, Tel Aviv, Tenerife, Bergen, Amsterdam og 28 andre destinationer. Fra Aalborg er der direkte ruter til Mallorca, Malaga og København, hvorfra der er adgang til det øvrige rutenetværk.

- Vi har genåbnet flere ruter, der har været lukket siden pandemien startede. Det er igen muligt at rejse til flere byer i Europa, som Edinburgh, Nice, Stockholm og Lissabon. Vi ved, at pandemien fortsat kan påvirke folks mulighed for at rejse, men den positive udvikling fortsætter, og vi tilpasser os hele tiden til udviklingen, siger Geir Karlsen.

Norwegian havde i gennemsnit 38 fly i drift i august. I alt blev 99,8 procent af de planlagte flyvninger i august gennemført, og for disse var punktligheden på 91,9 procent.

Se detaljerede trafiktal i vedlagte PDF.

Norwegian blev grundlagt i 1993, og lavprisselskabet med Boeing 737-fly kom på vingerne i 2002. Siden dengang har det været vores mål at tilbyde gode og smarte rejseoplevelser til lave priser. Norwegian er kåret til Europas bedste lavprisselskab seks år i træk af Skytrax, og Norwegians fordelsprogram, Norwegian Reward, er fire år i træk kåret til ”Flybranchens bedste fordelsprogram i Europa/Afrika” ved Freddie Awards i USA. Siden 2012 har Norwegian vundet mere end 55 priser for selskabets produkter, service og nyskabelse indenfor luftfart. I 2019 blev Norwegian det første flyselskab, der underskrev FN’s program for klimatiltag og forpligtede sig dermed til at blive klimaneutralt inden 2050. Norwegian tilbyder gode priser og høj kvalitet i et netværk af kortdistanceruter i Norden og Europa.

Følg Norwegian på Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn og YouTube.

Mediekontakt

Pressekontakt Andreas Hjørnholm Kommunikationschef Danmark + 45 2657 0767