Krystalklar healing – nu på nettet

​Verdens lunefulde mystik har altid forfulgt os mennesker. Fascinationen af det, vi ikke kan forklare ved hjælp fysiske eller sociale målestokke. Om det har været overtro, eller en udforsken af det uforståelige må indtil videre stå ubesvaret hen. Men derfor fascinerer det mystiske os stadigvæk.

Energibomberne

Siden menneskets opståen, har krystaller og ædelsten haft en særlig rolle i vores liv. Om det er deres skønhed, der går uforandret igennem flere menneskeliv, eller den købsværdi, vi igennem tiden har tillagt dem, afhænger i høj grad af individet. Men krystaller tillægges af mange også forskellige mystiske evner. Healende kræfter, som skal komme fra krystalstenen selv. Selvom disse påstande aldrig er blevet videnskabeligt bevist, står de heller ikke uden videnskabelig støtte. Albert Einstein, kendt for relativitetsteorien, mente netop, at en fast masse indeholder store mængder energi, som alt udefrakommende kan bruge. Derfor er det også nærliggende at antage, at mennesker kan anvende de energier, som krystallerne skulle bære på.

Den enkelte krystal indeholder dog ikke nødvendigvis alle energier. Samtidigt er der også mange flere dårligdomme her i livet, end der er forskellige krystaller. Man er derfor nødt til at undersøge, hvilke krystaller der er relevante for en selv. Hvis man døjer med hovedpine, så kan ametyst hjælpe dig med både det og den stress, der har bygget sig op. Mangler man derimod indsigt og overblik, kan bjergkrystallen være løsningen. Men stenene selv har som tidligere skrevet ikke nogen målbar videnskabelig effekt. Derfor er brugen af dem også betinget brugeren selv.

Der skal tro til

Tro på krystallernes virkning er et krav, hvis man skal gøre sig forhåbninger om nogen form for lindring eller styrke. Ligesom det meste andet her i livet, er troen på det bedre afgørende for, at det bedre kan ske. Derfor er mange af krystallernes effekter også entydigt positive. Med en Apachetåre vil det være muligt både at slippe sin bitterhed og eliminere sine sårede følelser. Hvem vil ikke gerne kunne gøre det?
Da den videnskabelige effekt ikke kan konstateres, er det nærliggende at antage, at krystallernes effekt er et spørgsmål om placebo. Den nødvendige tro underbygger samtidigt den antagelse. Placeboeffekten skal dog ikke betragtes som en afvisning af krystaller som healende og styrkende elementer. Man kunne lige så godt konkludere, at den effekt brugeren oplever, danner yderligt evidens for placebo-effekt som et nyttigt medicinsk alternativ.

Krystaller har været anvendt i mange hundrede år, før den moderne lægevidenskab kom til. I utallige generationer har tilliden til krystaller som medicin været kernen i sygdomsbehandling hos stammer verden over. Selvom det muligvis har været et udslag af placebo-effekt, har stenene alligevel vedholdt deres ry som healende.

Tid til Tarot

Med krystallernes hjælp kan man altså sikrer sig mod både fysiske, psykiske og mentale skavanker. Men uvisheden om skavankernes opståen kan krystallerne ikke altid hjælpe med. Selvom spåkoner er kendte for deres krystalkugler, er der ingen bred tilslutning til krystaller som fremtidsvisere. Dog finder flere og flere af os en interesse i de mystiske tarotkort. Kortene har angiveligt eksisteret henimod 1000 år. De første tegnede kort i nyere tid er dog de famøse Rider-Waite kort, som blev udgivet i 1910. Sidenhen har kortene udviklet sig, og i dag findes der mange forskellige sæt. Tarotkort er som oftest påtrykt et billede på den ene side, som skal fortolkes sammen med de øvrige kort, der lægges. Fortolkningerne dannes derfra ud fra de egenskaber, som de enkelte kort har tilskrevet. Til et tarotsæt følger oftest en bog, hvori kortenes forskellige egenskaber står beskrevet.

Hvis du vil lære mere om de forskellige krystaller og tarotsæt, eller blot finder deres mystiske univers interessant, kan du besøge https://krystalsten.dk og blive meget klogere på de skinnende ædelsten.