Nemme penge hos danske storbanker

​De danske politikere, der er gået i kødet på det danske lånemarked, får ikke medvind fra de større danske banker. Etablerede banker som Bank Norwegian og Nordea udbyder i dag lån på samme måde, som Ferratum og Basisbank har gjort i årevis. Således meddeler mediet Finans, at man nu kan optage hurtige og nemme forbrugslån i landets næststørste bank, Nordea. Med en samlet ÅOP på 13,2% og en behandlingstid på maksimalt 24 timer melder storbanken sig nu ind i kampen om danskerne på det lukrative lånemarked. De etablerede banker i Danmark har ellers i en årrække været tilbageholdende, men noget kunne tyde på, at dette er fortid.

Hurtigere lån end nogensinde

Lånemulighederne i Danmark er nemlig eksploderet. Hvor de etablerede banker tidligere var de eneste udbydere af kolde kontanter, kan man dårligt rykke med ørerne i dag, før både Ferratum og Kassekreditten har fat i dem. Men det er ikke kun udbuddet af penge, der er vokset. Effektiviteten i behandlingen af ansøgningerne er også steget, og det behøver i dag ikke at tage mere end 5 minutter, hvis man står og mangler 5.000 kr.

På trods de evige ændringer i Kreditaftaleloven, ser det ud til, at markedet for lån i alle størrelser er kommet for at blive. Den tilbageholdenhed, som har kendetegnet bankerne, er nu afløst af en velvilje over for de af deres kunder, der ikke nødvendigvis kan stille garanti.

En sikker løsning

Hele processen foregår desuden elektronisk, med en stærk vægt på sikkerhed for låntageren. En låner behøver derfor ikke udlevere hele sin økonomi mundtligt til den bankassistent, man også omgås privat. Det store, diskrete marked har skabt en kultur, hvor man som låntagere ikke behøver at føle sig skulet til, blot fordi man ønsker en lidt federe ferie.

Nemt og overskueligt

Bankernes indtog på det mere effektive lånemarked virker som et tilrettelagt alternativ til det bredere lånemarked. Hvor mange af låneudbyderne i dag rækker bredt ud i befolkningen, på tværs af alle skel, der måtte være, har en bank som Nordea haft en anderledes tilgang til initiativet. Indtil videre er mulighederne for de hurtige forbrugslån forbeholdt bankens kunder. Til gengæld er det for disse nemt og overskueligt at ansøge om lån.

Der er heller ikke lige så meget at blive forvirret over, da renten er forholdsvist enslydende for alle kunder, der tager imod tilbuddet. Det samme kan ikke altid siges om det lånemarked, som de senere år har vokset sig ind i alle internettets afkroge. Med de mange forskellige ordninger og rentesatser, er lånemarkedet i dag lidt mere et gedemarked.

Mange låntagere har da også valgt alternative løsninger, til den proces det er at ansøge om det rigtige lån for en selv. Således er markedet i dag præget af mange forskellige finansagenter, der hjælper låntageren med at finde det rigtige lån. Finansagenterne sender den ansøgning ud, som kunderne har lavet hos dem.

Således sparer låntageren besvær. Alt dette til den favorable pris af 0 kr. Men selvom finansagenterne har travlt i disse dage, er det dog heller ikke alle lånere, der ønsker at dele deres økonomiske oplysninger med en tredjepart. Hvis man som låntager hellere vil sammenligne tilbuddene til sit nye lån selv, er det også muligt at danne sit eget overblik over markedet. Lån penge hurtigt, når du har fundet det rigtige tilbud til dig.

En stor del af de danske låntagere er unge mennesker. De har i sagens natur også bedre råd til det, da hele livet ligger foran dem. Den lave rente hos banker som eks. Nordea kan medvirke til, at danske unge hurtigere slipper ud af deres gæld igen.