Dimension CP-serien fra Puls

CP-serien er anden generation af C-serien, er for 1-faset tilslutning og serien sætter nye rekorder på alle tekniske parametre ved at anvende den nyeste teknik og sofistikeret termisk design.

Med en virkningsgrad på typisk 94,3-95,6 % bliver effekttabet meget småt og dermed har bredden på 5A versionen kunne reduceres til kun 32 mm, for 10A versionen er bredden kun 39mm og for 20A versionen er bredden kun 48mm, i sandhed enestående.

Strømforsyningerne har Power Boost på 20 %, hvilket muliggør en højere udgangsstrøm uden at spændingen reduceres. Funktionen er specielt nyttig ved startstrømme under opstart og ved indkobling af for eksempel DC-motorer.

Effektreserven kan anvendes kontinuerligt op til +45 °C og i kortere perioder fra +45 til +60 °C.

Derudover kan strømforsyningerne levere 3 gange den nominelle udgangsstrøm i 12 ms, hvilket hjælper med til at udløse sikringer og sikre bedre selektivitet når kortslutningsstrømmene er små.

HICCUP PLUS

Med Puls nye kortslutningsteknik Hiccup Plus opnås en optimal beskyttelse af installationen på sekundærsiden af strømforsyningen.

Såfremt udgangsspændingen synker til under 13 V DC leverer strømforsyningen 2 x mærkestrømmen i 2 sekunder, derefter lukker strømforsyningen udgangen ned for så at forsøge at genstarte efter ca. 18 sekunder. Med denne funktion sikres en høj kortslutnings- eller overstrøm samtidigt med at der undgås en konstant høj strøm som kan forårsage varmeproblemer med efterfølgende skade på kabler og komponenter.

FLERE TEKNISKE FORDELE

CP serien har aktiv effektfaktorkompensering (PFC) og aktivt filter til beskyttelse mod indkoblingsstrømme, In-rush.

Høj immunitet over for transienter samt lav elektromagnetisk emission, en DC-OK signalkontakt til fjernovervågning og en stor international godkendelsespakke til en lang række applikationer, gør denne strømforsyninger egnet til næsten enhver situation.

• Byggeindustrien

• puls strømforsyninger