Allerødvirksomheds moderselskab donerer 1 million SEK til krigens ofre

Pressemeddelelse:

OEM Automatik Klitsø A/S er en del af OEM-koncernen som sælger mange forskellige kategorier af industri-komponenter. OEM-koncernen har lige besluttet, at den vil støtte krigens ofre med 1 million SEK.

”OEM følger med bekymring udviklingen i det krigshærgede Ukraine.

Den russiske invasion har skabt en ekstraordinær situation, som vi ikke har oplevet på tæt hold i moderne tid!

Ukraine og dets civilbefolkning har stort behov for støtte.”

”OEM vil derfor donere 1 million SEK til UNHCR og UNICEF.

Beslutningen om gaven er taget i OEM-koncernens bestyrelse, hvor fire af de store ejere er repræsenteret.”

Jørgen Zahlin, President og CEO, OEM International AB

Den danske administrerende direktør hos OEM Automatic Klitsø i Allerød Finn Alsing er imponeret over OEM-koncernens donation:

”I anledning af den gruopvækkende krig vi oplever i disse dage, har OEM besluttet at donere 1 million SEK til UNHCR og UNICEF, som hjælp til Ukraine og dets befolkning. En rigtig fin gestus fra vores ejere!”

”I de 13 år jeg nu har være OEM-koncernen, har jeg aldrig oplevet så stor en velgørenhedsdonation som denne. Men den er helt på sin plads, da situationen i Ukraine jo også er helt ekstrem. Jeg er meget glad for, at vi i vores virksomhed kan bidrage til UNHCR’s arbejde med flygtninge og UNICEF’s arbejde med børn”.

Finn Alsing, Adm. Direktør, OEM Automatic Klitsø

Kort om OEM Automatic Klitsø A/S:

Lokation: Engholm Parkvej 4, 3450 Allerød

Ansatte: 28

Kerneforretning: Salg af komponenter til industri og produktion.

Produktområder: Proces-industri, Tryk og flow og El-automation.

Grundlagt: 1961

Ejer: OEM-koncernen

Kort om OEM-koncernen:

Hovedsæde: Tranås, Sverige

Ansatte: 886

Omsætning 2021: 3,8 Mia. SEK

Virksomheder: 37 i 14 lande

Kunder: 30.000

Leverandører: 400

Link til international pressemeddelse: https://www.oem.se/en/investors/press-releases/press-page?Id=945EC0C2C89D650F

• donation
  • krigiukraine