De danske priser på Astra plug-in hybrid er landet.

Den Nye Opel Astra – Danske priser

• Danske priser på Astra PHEV 5-dørs
  • ”Det Nye Opel” – Teknologi, design, brugervenlighed og ergonomi
  • Den nye Astra - Drivlinjer til ethvert behov
  • Designet, udviklet og produceret i Rüsselsheim
  • AGR-sæder, varme i rat og forsæder samt adaptiv fartpilot er standard på alle niveauer
  • 90% af salget forventes at blive Astra plug-in hybrid
  • Frapris på 229.990 kroner
  • Fuld elektrisk Astra-e introduceres i 2023

Den nye Opel Astra

De danske priser på den nye Opel Astra 5-dørs er klar. Den populære tysker kommer til Danmark i marts måned i en helt ny udgave og tager næste skridt i Opels elektriske offensiv – Astra fås nu både som plug-in hybrid og som fuldt elektrisk. Sammen med udvalget af benzin- og dieselmotorer er der med andre ord frit valg til at vælge den drivlinje, der passer bedst til ens kørselsmønster og temperament. Som et led i ”Det Nye Opel”, hvor hele modelprogrammet får et design-, teknologi- og kvalitetsløft med brugervenlighed og ergonomi som kerneværdier, fører Astra an med nye fortolkninger af klassiske Opel-dyder. Den har et skulpturelt, elegant og stringent design, en helt ny digital og innovativ brugerflade og infotainment system, hvor vigtigste knapper er holdt fysiske, samt et velbygget interiør med varme i rattet og AGR-sæder. Og så er den udviklet og produceret i Rüsselsheim.

Astra i Danmark

I Danmark er Opel-dyderne også i fokus, og man har fra Opel Danmarks side valgt at introducere Astra med et højt udstyrsniveau, selv i basisudgaven. Alle udstyrsniveauer i Danmark har både AGR-forsæder (specielt udviklede og certificerede ergonomiske sæder), varme i rat og forsæder samt adaptiv fartpilot. Jonas Stausholm, Brand Lead hos Opel Danmark, uddyber:

”Den nye Astra er afsindig vigtig for os. Den er det nyeste skud på Opel-stammen og dermed personificeringen af ”Det Nye Opel” her og nu. Dvs. en elegant og stringent udseende bil med fokus på elektrificering, brugeroplevelse, ergonomi og kvalitet. Det vil vi gerne tilbyde til alle vores kunder, hvad enten man kigger på vores basisvarianten eller den topudstyrede Astra. Derfor har vi valgt at lade klassiske Opel-dyder, som fx AGR-sæder og varme i rattet være standard på Opel Astra plug-in hybrid, hvor også vigtigt sikkerhedsudstyr som adaptiv fartpilot er standard.

Astra plug-in hybrid forventes at stå for omkring 90% af salget, så Opel i Danmark fokuserer i første omgang på den elektrificerede plug-in hybrid, men senere introduceres benzin- og dieseludgaver med en forventet startpris på 229.990 kroner. I andet halvår af 2022 kommer stationcar udgaven Astra ST og i 2023 introduceres den fuldt elektriske Astra-e.

Astra plug-in hybrid er forhjulstrukket med automatgear og har en 1,6 liters turbomotor med 150 hestekræfter samt en elmotor på 110 hestekræfter. Det giver en samlet systemydelse på 180 hestekræfter. Batteriet er på 12,4 kWh.

Priserne på Astra plug-in hybrid 180 hk ser således ud:

EDITION - 289.990 kr.

Fremhævet udstyr:

AGR-forsæder i sort stof

Adaptiv fartpilot m. lane keep assist

Varme i læderrat og forsæder

16” alufælge

ELEGANCE - 309.990 kr.

Fremhævet udstyr ud over EDITION:

AGR-forsæder i stof og vinyl

Pure panel pro

Parkeringsassistent for og bag m. bakkamera