Mokka vinder Top Gear-prisen  "Design of the Year"
Mokka vinder Top Gear-prisen "Design of the Year"

Mokka vinder designpris: Top Gear ”Design of the Year”

Mokka vinder Top Gears ”Design of the Year” pris ved den årlige Topgear.com prisuddeling. I England, hvor prisen uddeles, går alle Opel-modeller under navnet Vauxhall. Og søstermærket gør det rigtig flot. Corsa er Englands bedst sælgende bil og Mokka har også vind i sejlene.

Top Gear roser Mokka for sit slående design, der skiller sig ud i bybilledet. Jack Rix, Redaktør på Top Gear udtaler: ”Mokka må simpelthen være den flotteste nye bil i 2021, i et skarpt felt af både superbiler og populære nye modeller fra de store bilproducenter. De fundamentale elementer er bare super stærke: den måde den står på vejen, proportionerne, overfladerne og linjerne er alle som en overbevisende. Den er selvsikker uden at se vred ud og venlig uden at blive til en karikatur”.

Designprisen hylder også Vauxhall-Opels nye overordnede designlinje og ser frem mod den nye Astra, der kommer i starten af det nye år. Mark Adams, Vauxhall-Opel Vice President Design, siger: Vi er begejstrede over at modtage Design of the Year prisen af Top Gear. Mokka repræsenterer på fineste vis vores nye design strategi, der vil danne udgangspunkt for alle nye Vauxhall og Opel modeller i fremtiden. At modtage denne hæder fra et anderkendt medie som Top Gear, fortæller os, at vores nye designsprog er vellidt af både kunder såvel som pressen, og vi glæder os til at præsentere flere af vores nye modeller i fremtiden.

I Danmark var Opel Mokka også nomineret til Årets Bil, men måtte se sig slået af Polestar 2 ved prisuddelingen, der fandt sted i går aftes.