Opels CEO Uwe Hochgeschurtz modtog "The Golden Steering Wheel" prisen i går aftes.

Opel Mokka-e vinder “Golden Steering Wheel 2021”

• Den fuldt elektriske Opel Mokka-e vinder i kategorien “Bedste Bil under €25,000”
  • 19. gang at Opel vinder en “Golden Steering Wheel” pris
  • I Danmark koster Mokka-e fra 249.990 og kan leveres omgående

Opel Mokka-e vinder “Golden Steering Wheel 2021”. Den prestigefulde pris, der er en af de vigtigste i Tyskland, blev vundet for ”Bedste Bil under €25.000”. Prisuddelingen har fundet sted siden 1976 og Opel har nu vundet en pris hele 19 gange – senest i 2020 med Corsa-e.

Juryen er et samspil mellem AUTO BILD og BILD am SONNTAGs læsere og en professionel jury bestående af rutinerede motorjournalister, racerkørere og bileksperter. Læserne stemmer tre biler i hver kategori i finalen, og herefter gennemgår de tre finalister omfattende test på vej og bane, udført af den professionelle jury. Det køretøj med flest point i hver kategori vinder.

“Vores Mokka-e er alt andet end ordinær, hvilket dette års “Golden Steering Wheel” også er et godt bevis på”, sagde Opels CEO Uwe Hochgeschurtz i går aftes til prisuddelingen i Axel Springer Haus i Berlin. ” Med state-of-the-art teknologi og lækkert design, gør Mokka-e på alle måder e-mobilitet underholdende. Vi er meget glade for at vores kunder, læserne af AUTO BILD og BILD am SONNTAG, såvel som ekspertjuryen ser det på samme måde”.

I Danmark kan Mokka-e anskaffes fra 249.990 kroner til omgående levering.