Opel reintroducerer GSe som et sportsligt sub-brand

Opel reintroducerer GSe som et sportsligt sub-brand

• Et modern tvist: GSe er tilbage som et dynamisk og elektrificeret Opel sub-brand
  • Opel CEO Florian Huettl: GSe står nu også for Grand Sport Electric
  • GSe inspireret af Manta GSe: Historie møder fremtidens e-køreglæde

Hvis man kender til Opels lange historie inden for bilproduktion, vil bogstaverne GSe ringe en klokke: højtudstyrede og sportslige modeller. I dag annoncerer den tyske bilproducent så en relancering og redefinering af GSe som et sub-brand, der skal repræsentere mærkets elektrificerede topversioner. Det sker i forlængelse af Opels erklærede mål om at elektrificere hele modelporteføljet inden 2024 frem mod 2028, hvor mærket vil blive fuldt elektrisk i Europa. Tidligere var GSe en forkortelse for ”Grand Sport Einspritzung” (Grand Sport Indsprøjtning) som fx på Commodore GS/E og Monza GSE. I fremtiden vil GSe have en anden betydning.

”Jeg er meget stolt over at kunne annoncere, at GSe meget snart vender tilbage som et sporty sub-brand af vores topversioner. Endnu engang har vi taget inspiration i vores lange historie, ligesom vi gjorde da vi introducerede Opels nye ansigt Vizor-grillen, og givet det et moderne tvist. For fremtiden vil GSe-mærket ikke kun stå for dynamisk og underholdende køreegenskaber, men også for ”Grand Sport Electric” - helt i tråd med vores ambitiøse planer om at blive et fuldt elektrisk mærke”, sagde Opel CEO Florian Huettl.

Ud over designopgraderinger, vil fremtidige GSe-modeller have fin-tunet chassisoptimeringer, der vil sikre sjove og involverende køreegenskaber. GSe vil kombinere elektrificering med køreglæde og performance.

For nylig præsenterede Opel Manta GSe, der var en moderne fortolkning af den legendariske Manta fra 1970. Den var en hyldest til den smukke Manta A, der har været inspirationskilden til Opels nye Vizor-grill og kombinerer Opels historie og fremtid i en elektrisk nyfortolkning af den smukke klassiker. Den skaber bro mellem fortid, udvikling og køreglæde – Det er også målet med GSe-modellerne.