Gå til indhold
Politikens tjek-test af pølsehorn på frost blev bragt i Politiken Lørdagsliv 26.10.2019, og tester 6 forskellige mærker solgt bredt i dagligvarehandlen.

Beauvais Pølsehorn vinder Politikens smagstest

Dommernes kommentarer til testvinderne fra Beauvais lyder således:

– “Flot udseende. God duft af cocktailpølse, brødet dufter hjemmebagt. Pølsen er godt krydret. Dejlig sprødt brød. Jeg kan lide det pølsehorn”.

– “Min favorit. Klart det bedste pølsehorn. Velbagt inde i midten. Velbagt udenpå. Flot brun overflade med bagt smag. Godt hævet. Men de har også gjort det i egen ovn”.

Læs hele Politikens test her: Topscoreren charmerer kokken, men for mange pølsehorn er elendige og rammer bunden

Tags

Orkla-koncernen er en af de største leverandører af mærkevarer og koncepter til dagligvarehandelen, bagerier, kantiner og apoteker i Norden, Baltikum og i udvalgte lande i Centraleuropa. Orkla er børsnoteret i Oslo, hvor koncernen også har sit hovedsæde. I 2019 havde Orkla-koncernen en omsætning på omkring 32,9 milliarder DKK og beskæftigede over 18.000 medarbejdere.

Orkla i Danmark består af seks selskaber, som samlet omsatte for 3,4 milliarder DKK i 2019 og beskæftigede omkring 1.600 medarbejdere fordelt på kontorer og fabrikker i lige fra Vallensbæk og Odense til Thisted og Randers.

Orkla i Danmark er organiseret i følgende selskaber:

• Orkla Confectionery & Snacks: Som står bag mærkerne KiMs, Anyday og Panda.
  • Orkla Foods Danmark: Som står bag mærker som Beauvais, Den Gamle Fabrik, Bähncke, Easyfood og Fun Light.
  • Orkla Care: Som står bag mærker som HUSK,Gerimax, Futura, Jordan, Livol, LongoVital, Møllers Tran, Nutrilett og UniKalk.
  • Odense Group: Som står bag; det velkendte Odense Marcipan, Bæchs Conditori, som leverer frostløsninger inden for kager og desserter og Igos, som producerer marmelader og frugtfyld.
  • Credin: Som producerer ingredienser til bagerier, foodservice og fødevareindustrien.
  • CBP: Som sælger og distribuerer ingredienser og koncepter til bageri, industri og food service.

I Danmark ejer Orkla også majoriteten af Dragsbæk, som leverer fødevareløsninger til foodservice, industri og detailbranchen,Naturli’, som producerer plantebaserede produkter til detailbranchen og foodservice samt Gorms Pizza. Læs mere her.

Nilüfer Sahin

Pressekontakt Kommunikationsdirektør Orkla Danmark +45 2682 2297