Press release -

Oveo.io henter DKK 2,25 mio. pre-seed investering til at hjælpe virksomheder med at strømline deres SaaS-stack og optimere driften.

Oveo.io, en dansk tech-startup der hjælper virksomheder med at forstå deres medarbejderes SaaS-forbrug, annoncerer, at de netop har sikret sig en pre-seed investering på DKK 2,25 mio.

70Ventures er lead på investeringen og bringer nu, sammen med indskud fra stifterne, den samlede investerede kapital op på +DKK 3,75 mio. ifølge virksomheden.

Virksomhedens medstifter og CEO, Michael Fornander, siger, at Oveo.io faktisk kunne have løst problemet, som han og hans medstiftere havde, omkring tracking af medarbejderes SaaS-forbrug i deres tidligere tech-startups. Som mange andre virksomheder brugte de excel ark til at holde styr på disse oplysninger, men fandt det uholdbart, så snart virksomheden voksede til mere end 40-50 medarbejdere. De tænkte, at der måtte være en smartere løsning - og gik så igang med at bygge den.

I dag er deres produkt meget mere end blot en database over de SaaS-produkter, der er i brug i den enkelte virksomhed. Deres værktøj kan integreres automatisk med eksisterende virksomhedssystemer såsom single-sign-on-værktøjer som Okta og OneLogIn, finansielle bogføringssystemer og G Suite loginoplysninger. ”Vi forsøger at automatisere så meget af dataindsamlingen som muligt for at finde ud af, hvad de bruger, hvem der bruger det, og hvor meget de betaler,” udtaler han.

Oveo’s scanning viser ofte abonnementer, som kunderne troede de havde opsagt, eller som IT havde bedt ansatte om at stoppe med at bruge. Udover at finde “Shadow IT” giver værktøjet også indsigt i den samlede SaaS-omkostning, som mange virksomheder har problemer med at få belyst.

70Ventures CEO Per Møller, hvis SaaS-accelerator VC-fond er lead på runden, ser et voksende behov for denne form for værktøj. ”Den udbredte vækst af SaaS på tværs af virksomheder i alle størrelser er en ledende indikator for markedsbehovet for Oveo.io. Når virksomhedernes investeringer i SaaS stiger, mister de overblikket, hvad angår brug, udgifter og datasikkerhed,” udtaler Per.

Oveo henvender sig primært til virksomheder med 50-500 ansatte og tilbyder både en gratis og en betalt version af deres software. Løsningen er tilgængelig for virksomheder, der bruger G Suite eller Microsoft Office365, hvor medarbejdere med gratis-versionen kan scanne deres personlige SaaS-forbrug, men hvis de vil foretage en scanning af hele organisationen, skal de opgradere og betale for løsningen. “Vi vil gerne udbrede vores innovation så bredt som muligt og lancerer derfor produktet med en meget simpel og transparent prismodel. Virksomhederne betaler blot et lavt månedligt beløb pr. medarbejder, hvilket gør det nemt for alle størrelser af virksomheder at være med.”, udtaler Michael Fornander.

Et interessant aspekt af Oveo's SaaS Mananagement-værktøj er, at det udelukkende er bygget ved hjælp af cloud arkitektur og abonnementssoftware.

• Computers, computer technology, software

Vision: At Oveo.io we believe employees should be able to work remote, be agile, move fast and in turn become more productive and innovative. In a digital economy cloud software is the operational foundation to make that vision come true and we are proud to contribute by making SaaS usage more transparent, manageable and secure.

Oveo's unique SaaS Operations Management software enable companies to easily discover, manage, secure and optimise all SaaS usage from one place.

Contact: Michael Fornander, CEO & Founder, maf@oveo.io, +45 29909195.