Pressemeddelelse -

Den nye Panasonic Toughbook CF-H2-tablet sætter nye standarder for brugervenlighed, tilslutningsmuligheder og produktivitet for sundhedspersonale

Den nye Panasonic Toughbook CF-H2-tablet sætter nye standarder for brugervenlighed, tilslutningsmuligheder og produktivitet for sundhedspersonale

København, 28. juli, 2011 – Panasonic har netop lanceret Toughbook CF-H2 – den anden generation af den robuste tablet-pc udviklet specifikt til sundhedspersonale. CF-H2 sætter nye standarder for brugervenlighed, tilslutningsmuligheder og produktivitet og er en letvægtstablet, der er modstandsdygtig over for vand og stød som eksempelvis tab på gulvet. Den er let at desinficere og opfylder de højeste krav til mobilitet og netværk i klinikmiljøer. Læger og plejepersonale kan med Toughbook’en nyde godt af øjeblikkelig adgang til lægejournaler på plejestedet, præcis dokumentation om patienternes tilstand og medicinering, og samtidig muliggør den større effektivitet i behandlingsprocesserne.

Med den seneste Intel® CoreTM i5-2557M (1,7 GHz) processor med vProTM og ultralav spænding og Intel® HD 3000 grafik, der giver en forbedret multimediefunktionalitet, er Toughbook CF-H2-enhedens ydeevne forbedret med mere end 400 %* i forhold til den tidligere model CF-H1. CF-H2 er ideel til strømkrævende sundheds-applikationer som EPR (elektroniske patientjournaler) og PAS (patientadministrationssystemer). Desuden er RAM’en øget til 2 gigabyte som standard med mulighed for udvidelse op til 6 gigabyte og en harddisk på 160 Gb som standard med mulighed for SSD på 128 Gb.
(* PC Mark 2005)

Ved at arbejde tæt sammen med eksisterende kunder på sundhedsmarkedet har Panasonic skabt en 2. generationsenhed, som er det ultimative redskab for lægepersonale.

Renlig, pålidelig og holdbar
CF-H2 er også udformet med henblik på let desinfektion, hvilket reducerer risikoen for spredning af infektioner fra patient til patient. Det blæserløse design begrænser muligheden for, at mikroorganismer kan transporteres med enheden. CF-H2-Health-modellen har en glat overflade med forseglede knapper og ingen eksponerede porte. Panasonic har også udviklet et specielt materiale til yderkabinettet, der kan modstå hyppig aftørring med alkohol. For yderligere at hjælpe med desinfektionen kan software, der er udviklet af Panasonic, programmers, så brugerne bliver minde om at aftørre enheden med definerede intervaller, og den kan automatisk registrere gennemført rengøring i hospitalets permanente arkiver.

CF-H2 er stadig den mest hårdføre og robuste tablet i sin klasse. Den er drop-testet op til 90 cm og er modstandsdygtig over for vand, vibration og ekstreme temperaturer.

Ergonomisk designet til klinikpersonale
CF-H2 er udviklet til klinikpersonale, der skal udføre flere opgaver, mens de holder enheden i den ene hånd. CF-H2 har et let, holdbart design (ca. 1,58 kg**) med et brugervenligt håndtag. Den blæserløse enhed opretholder en lav overfladetemperatur i kraft af det unikke varmespredningssystem og fås i en dual touch-version (tegneplade og touchscreen) - og touchscreen-model.
(** Afhænger af konfigurationen)

Markedets bedste skærmsynlighed
CF-H2 sørger for, at skærmen altid leverer lige netop den lysstyrke, der giver den bedste visning uanset omgivelserne - indendørs såvel som udendørs. For at opnå den bedste synlighed byder CF-H2 på et 10,1” display med Panasonic Transflective Plus-teknologi. Denne driftsindstilling er med til at reducere energiforbruget og forlænger batteriets levetid, da der ikke kræves baggrundslys i miljøer med stærkt sollys. Dette resulterer i en fantastisk forøgelse på op til 6000 nit svarende til den transfleksive lysstyrke i omgivelser med 200.000 lx.

Funktionalitet til ethvert formål
For at opnå maksimal produktivitet på hospitalet skal lægepersonalet udføre en lang række opgaver. CF-H2 er ideel til dette. Der fås valgfri stregkodelæsere, som er med til at opfylde kravene til dataindsamling.

CF-H2-Health-tabletten omfatter også et valgfrit kamera på 2.0 megapixel med autofokus og en LED-lampe.

Til brug af lyd-applikationer under arbejdet har CF-H2 en fronthøjttaler til forbedring af audio-kapaciteten.

Sundhedspersonale har ofte brug for grænseflader til at forbinde enheder til dataindsamling og kommunikationsformål. CF-H2 lever op til dette krav med en USB 2.0-port, en LAN-port og en seriel port (valgfri ekstra USB 2.0-port i stedet for en LAN-port), der er direkte integreret i enheden.

CF-H2 har også alle tilgængelige funktioner, der sikrer, at lægefaglige data er beskyttet. Der kan opnås hurtig brugergodkendelse og øget sikkerhed ved at bruge den valgfri fingeraftrykslæser. Enheden omfatter desuden et valgfrit kontaktløst chipkort, der overholder ISO 14443 type A og type B, eller en integreret kontakt-chipkortlæser***, der er gemt og forseglet med en lukkemekanisme, som yder maksimal beskyttelse og sikkerhed.
(*** Fås kun på SSD-modellen)

Bygget til at holde kontakten på farten
Toughbook CF-H2 byder på WLAN, 3G (valgfrit), Bluetooth og GPS (valgfrit) til navigering og planlægning af opgaver, så lægefagligt personale altid kan holde kontakten på farten. For at forbedre dataoverførslen kan Ericsson F5521gw HSPA+-modulet med trådløs forbindelsesstyring integreres som en funktion, der øger downloadhastigheden med op til 21 Mbps. Enheden kan efter ønske tyverisikres ved at anvende den nyeste Intel® ATP-teknologi.

Strøm, der holder
CF-H2 kan køre i op til 6,5 timer (MobileMarkTM 2007, 60 nit) på Windows® 7 ved brug af de to højeffektive, udskiftelige batterier, der er udviklet af Panasonic’s batteriafdeling. Herved sikres det lægefaglige personale en enhed, der holder lige så længe som dem selv – også selvom strømforsyningen mistes. CF-H2 oplader de to batterier parallelt på samme tid, hvilket giver hurtigere opladningstid (ca. 3 timer).

Alle enheder anvender også Panasonic Power Management Utilities-teknologi for at maksimere strømeffektiviteten. Dette sker ved at styre strømtilførslen til alle de ressourcer, der kræves af processorenheden til den enkelte opgave eller ved at definere den enkelte brugerprofil.

Forbedret opstart af systemet
CF-H2 gør også brug af Panasonics Quick Boot Manager, der kan forkorte enhedens starttid til ca. 15 sekunder****, så sundhedspersonalets effektivitet maksimeres.
(**** Fabriksindstillinger for operativsystem med brugerspecifikke Quick Boot-indstillinger, SSD-model)

”Denne næste generation af Toughbook CF-H2 til sundhedssektoren er den ultimative, robuste, lægefaglige tablet”, sagde Stephen Yeo, europæisk direktør for markedsføring af Panasonic Toughbook. ”Vi har lyttet nøje til vores eksisterende kunder og har bygget en andengenerationsenhed med bedre ydelse, brugervenlighed og funktionaliteter end lignende enheder på markedet. Samtidigt fastholdes alle de essentielle sundhedsfaglige funktioner, der kræves af klinikere i et travlt lægefagligt miljø.”

Kompatibilitet, der batter
For at sikre at eksisterende kunder fortsat kan bruge deres udstyr, er den nye CF-H2 kompatibel med mange CF-H1-udstyr, som f.eks. dockingstationer, der sikrer en vedvarende stabilitet i forbindelse med produktets livscyklus.

Enestående serviceunderstøttelse
Hver Toughbook leveres med en 3-års garanti, der dækker hardwarefejl på systemer, som anvendes efter hensigten med reparation inden for 96 timer samt en 5-års reservedelsgaranti.

Tilgængelighed
CF-H2 Health-serien kan købes fra slutningen af september 2011.

Om Panasonic Toughbook
Panasonic Toughbooks er designet til at give mobile medarbejdere i krævende miljøer pålidelig og sikker adgang til deres data og applikationer. Toughbook-pc’er er designet til at modstå de situationer, hvor traditionelle bærbare pc’er svigter, herunder vibration, stød, vand, støv, desinfektionsmidler, sollys, batterilevetid og betjening med én hånd. Ved endelig at give medarbejdere adgang til it i krævende miljøer kan forretningsprocesser, produktivitet og kundeoplevelse forbedres betydeligt. Panasonic Toughbook fremstillede sin første robuste bærbare pc i 1994 og har i dag opnået en andel på 65 % af det europæiske marked for bestandige og robuste bærbare computere (antal solgte enheder i 2010, VDC Research, marts 2011).

Panasonic Corporation er blandt de førende producenter inden for udvikling og produktion af elektroniske produkter, som dækker en lang række forbruger-, virksomheds- og industribehov. Virksomheden, som ligger i Osaka, Japan, havde en indtjening på EUR 67,14 mia. i året, der sluttede den 31. marts 2010. Virksomhedens aktier er noteret på børserne i Tokyo, Osaka, Nagoya og New York (NYSE: PC).
Du kan finde flere oplysninger på www.toughbook.eu.

Kontaktperson for pressen:
Jeppe Nyrup