Lars Aaen Thøgersen skifter til Löfbergs Coffee Group, men han vil stadig være tilknyttet ledelsesgruppen hos Peter Larsen Kaffe

International kaffekoncern henter ny direktør fra Peter Larsen Kaffe

Udviklings- og kommunikationschef hos Peter Larsen Kaffe, Lars Aaen Thøgersen, skifter til Löfbergs Coffee Group.

Peter Larsen Kaffe har de seneste år positioneret sig som garant for innovation i den danske kaffebranche. Bæredygtige satsninger, omlægning til økologi, fokus på direkte handel, udvikling af nye kaffeprodukter og ikke mindst stærk tilstedeværelse på festivaler i hele landet samt etablering af Nordeuropas første kaffeplantage i Danmark, er ikke gået ubemærket hen i kaffebranchen.

Derfor henter en af nordens største kaffevirksomheder, Löfbergs Coffee Group, nu udviklings- og kommunikationschef hos Peter Larsen Kaffe, Lars Aaen Thøgersen, til en stilling som direktør for innovation og oplevelser for det internationale kaffefirma med svensk hovedsæde. Her skal han videreføre innovationskulturen fra Peter Larsen Kaffe til den internationale koncern, som er en af Europas og kaffebranchens toneangivende aktører indenfor bl.a. økologi og bæredygtig udvikling.

Löfbergs Coffee Group er, nøjagtig som Peter Larsen Kaffe, en familieejet virksomhed med mere end 100 års historie bag sig. Virksomheden opererer i Sverige, Norge, Finland, Danmark, England, Baltikum, Canada og inkluderer bl.a. varemærkerne Löfbergs, Percol og Peter Larsen Kaffe.

”Peter Larsen Kaffes tiltag har vist, at kaffebranchen er på vej ind i en rivende udvikling. Ikke kun når det gælder den bæredygtige omstilling, men også når det gælder om at udnytte kaffeplantens biomasse bedre og lave nye og fremtidssikrede kaffeløsninger. Hos Peter Larsen Kaffe har vi særligt fokus på at sikre kaffens fremtid, der er truet af bl.a. klimaforandringerne, samt skabe grobund for at optimere kaffefarmernes leve- og arbejdsvilkår med investeringer i direkte handel, undervisning og mere miljøvenlig produktion. De innovative tiltag tager jeg med mig til Löfbergs Coffee Group, hvor jeg skal fortsætte med at sætte fokus på løsninger, der kan fremtidssikre kaffen”, siger Lars Aaen Thøgersen.

Det internationale arbejde med innovation hos Löfbergs Coffee Goup bliver således stærkt præget af det udviklingsarbejde, som Peter Larsen Kaffe har skabt i Danmark over den seneste årrække.Ved massiv synlighed og tilstedeværelse på festivaler og ved store offentlige arrangementer er virksomheden lykkedes med at drive innovation og udviklingsarbejde i direkte kontakt med forbrugerne og særligt de unge kaffedrikkere.

”Ved at være i direkte dialog med forbrugerne får vi feedback og idéer til nye produkter og tiltag. Det samspil er helt unikt og noget, som vi også internationalt kommer til at satse på”, siger Lars Aaen Thøgersen. I sin nye rolle for Löfbergs Coffee Group får han ansvaret for den videre udvikling af gruppens eksisterende kaffebarskoncept, som allerede inkluderer 2 high-end kaffebarer i henholdsvis Stockholm og virksomhedens hjemby Karlstad.

Lars Aaen tiltræder stillingen den 1. januar 2019.

Om Löfbergs Coffee Group:

• Et af Europas største familieejede kafferisterier og medejer af Peter Larsen Kaffe.
  • Ejes af familien Löfberg med hovedsæde i Karlstad, Sverige.
  • Blandt verdens største indkøbere af økologisk og Fairtrade certificeret kaffe.
  • Producerer ca. 10 mio. kopper kaffe – om dagen.
  • Omsætning ca. 1,9 mia. svenske kroner.
  • 350 medarbejdere i otte lande.
  • Kernemarkeder: Sverige, Norge, Danmark, Finland, Estland, Letland, Litauen og Storbritannien