Dansk Peugeot-direktør får ansvaret for det svenske marked

Dansk Peugeot-direktør får ansvaret for det svenske marked

Efter at have stået i spidsen for Peugeot Danmark i to år, er adm. direktør, Kenneth Hansen, udnævnt til også at være adm. direktør for Peugeot Sverige. Kenneth Hansen vil således have det overordnede strategiske ansvar for både Danmark og Sverige, der begge er vigtige nordiske markeder for Automobiles Peugeot.

Kenneth Hansen har en solid erfaring i bilbranchen, idet han tidligere bl.a. har været direktør for SSangYong og Chevrolet, hvor han førte mærket til tops på salgslisterne. Han har i de seneste to år stået ved roret hos Peugeot Danmark, hvor han har skabt markante resultater med fokus på agilitet og godt købmandskab.

”Vi er lykkedes med at udvikle og tilpasse vores forretningsmodel til de ændrede markedsvilkår, der præger bilbranchen”, fortæller Kenneth Hansen og fortsætter: ” Nøgleordene er speed to market og agilitet, og det har i kombination med kompetente medarbejdere skabt en forretningsmodel, der giver os mulighed for at agere proaktivt og som kan bringe os ind i fremtiden”.

Når Kenneth Hansen sætter sig i direktørstolen hos Peugeot Sverige, er det med en klar plan for at styrke Peugeot Sverige: ”Vi skal løse vores udfordringer i Sverige ved at forbedre vores markedsposition og styrke vores organisation på både kompetencer og processer. Vi har et mærke og en række nye modeller, som rummer et større potentiale end det, der realiseres i dag”.

Peugeot Sverige vil fremadrettet få hovedkontor i Malmø.