Ny Peugeot 308 med interaktiv bil-deko

Ny Peugeot 308 med interaktiv bil-deko

Peugeot har først premiere på sin nye 308 den sidste weekend i august, men kan man ikke vente, er det allerede nu muligt at se de første eksemplarer hos Peugeot-forhandlerne rundt om i landet. Og skulle man støde på en ny 308 på parkeringspladsen ved det lokale supermarked eller andre steder, kan man hurtigt få information om bilen. Peugeot-forhandlerne har nemlig udstyret deres 308´ere med en interaktiv bil-deko – en såkaldt QR kode, som kan aflæses med en smartphone.

En QR kode er en form for todimensionel stregkode, hvis forkortelse står for ”quick response” – dvs. hurtigt svar. Og det er netop hvad man får, hvis man scanner koden på Peugeot 308 med sin smartphone. Den giver adgang til et 308-minisite, hvor der er information om pris, specifikationer osv., og forhandlernes 308´ere fungerer således som  et kørende informationsdisplay, der til hver en tid kan give interesserede svar på essentielle spørgsmål som priser og udstyr.

Den nye 308 har fået et drys af Peugeots nye designfilosofi, og nøgleordet er elegance. Designet er kendetegnet af en ny front med en redesignet kølerhjelm, der fortsætter ned i en elegant og ”flydende” kølergrill, som er omkranset af et krombånd.

Under kølerhjelmen findes bl.a. ny teknologi som e-HDi MicroHybrid, der er Peugeots nyeste generation af Stop&Start teknologi. 308 med e-HDi MicroHybrid kan præstere et brændstofforbrug på 26,3 km/l og en CO2-udledning på blot 98 g/km.

Den nye 308 fås som hatchback, stationcar, SW med panoramglastag og CC, og fraprisen starter ved 209.990 kr.