ADAC: Peugeots nuværende modeller er blandt de mest driftsikre

ADAC: Peugeots nuværende modeller er blandt de mest driftsikre

Peugeot 107, 207 og 308 i toppen

De Peugeot-modeller, der bliver markedsført på det tyske marked og er solgt i tilstrækkelig stor volumen til at kunne deltage i ADAC´s statistik, markerer sig alle ved at have få driftsstop og dermed indtage topplaceringer i statistikken.

Peugeot 107, 207 og 308 placerer sig alle i top tre i deres klasse – 3008 og 5008 har på trods af voksende succes i Tyskland endnu ikke nået en volumen, så de kan deltage i statistikken.

207 placerer sig på en andenplads ud af 23 modeller og er nummer 1 blandt importerede biler i klassen for små biler. Den opnår for fjerde år i træk ADAC´s maksimum score ”++”, hvilket betyder, at den har færre driftsstop end gennemsnittet.

I mellemklassen har 308 opnået en tredjeplads blandt 29 modeller. Den er også nummer 1 blandt importerede biler i sin klasse og den eneste ikke tyske bil blandt top 5. 308 scorer for andet år i træk maksimum ”++”.

Også 107 opnåede en fin placering i klassen for superminis, hvor den er placeret som nummer tre.

Dette betyder, at Peugeot som det eneste importerede mærke har opnået tre top-3 placeringer i ADAC´s 2010 statistik over driftsikkerhed.

ADAC´s statistik omfatter alle tekniske, mekaniske eller elektroniske årsager til driftsstop. Foreningen tæller 17 mio. medlemmer, hvilket gør analysegrundlaget i rapporten til et af de mest omfattende og valide i Europa.