NY PEUGEOT E-RIFTER: EN FAMILIEBIL TIL ALLE LIVETS ASPEKTER

NY PEUGEOT E-RIFTER: EN FAMILIEBIL TIL ALLE LIVETS ASPEKTER

PEUGEOT E-RIFTER er nu mere alsidig end nogensinde før. Med nye teknologier, længere rækkevidde og endnu mere brugervenlighed er den klar til at tage familien ud på hverdagens eventyr.

Peugeot har en ambitiøs målsætning om at være det førende generalistmærke på det europæiske elbilsmarked i 2025. Den nye E-Rifter bliver således en del af en bred elektrisk portefølje bestående af ni personbiler og tre varebiler.

FORBEDREDET EFFEKTIVITET

Den nye PEUGEOT E-RIFTER er udstyret med en 100 % elektrisk drivlinje, der er optimeret, så rækkevidden nu er på op til 320 km. Dette er bl.a. opnået ved hjælp af et nyt regenerativt bremsesystem med tre forskellige niveauer, der kan aktiveres ved hjælp af paddles bag rattet. Herudover er E-RIFTER nu udstyret med en varmepumpe, som både forbedrer passagerkomforten og samtidig bidrager til at optimere rækkevidden.

PEUGEOT E-RIFTER har et 50 kWh batteri, der kan oplades med op til 100 kWh via DC-opladning. De estimerede opladningstider er 5 timer via en 11 kWh Wallbox med en 11 kW onboard charger, 7 timer med en 7,4 kW onboard charger og 0-80 % på 30 min. på en 100 kWh offentlig ladestation.

ENDNU MERE KØREGLÆDE

PEUGEOT E-RIFTER har fået et mere teknologisk i-Cockpit. Det indbefatter et nyt 10” digitalt instrumentdisplay med mulighed for tilpasning af hvilke informationer, der skal vises – f.eks. navigation, energiflow og opladningsstatus. En ny feature er desuden en central 10” touchskærm til styring af telefon, navigation, radio mm. Dette komplimenteres af et nyt kompakt, læderbetrukket og opvarmet rat med integrerede betjeningsknapper.

PEUGEOT i-Connect® systemet giver mulighed for trådløs Apple CarPlay/Android Auto, mens OK PEUGEOT stemmestyring gør det nemt at styre de vigtigste funktioner. På midterkonsollen findes en trådløs smartphone oplader, mens 2 USB-C stik, 1 USB-A stik og et 230 V stik er standardudstyr.

Køreoplevelsen forstærkes af 17 køreassistentsystemer, herunder træthedsovervågning, vognbaneassistent, skiltegenkendelse, automatisk nødbremsesystem med registrering af fodgængere og cyklister, hastighedsbegrænser og adaptiv fartpilot. Parkeringsassistenten er forbedret med 12 sensorer fordelt for og bag samt et VisioPark 180° system med et højtopløseligt bakkamera.

ET PRAKTISK OG ROBUST DESIGN

E-RIFTER har fået en mere dynamisk front med et nyt kølergriller, der er udsmykket med PEUGEOTs nye logo i midten og er indrammet af lyssignaturen med de tre løveklør. Designet med de brede hjulkasser, beskyttelsespaneler, tagbøjler og høj frihøjde afspejler, at E-RIFTER er perfekt til det aktive friluftsliv, hvilket understreges af de to nye farvemuligheder: Sirkka grøn og Kiama blå.

Den nye PEUGEOT E-RIFTER fås i to versioner med plads til henholdsvis fem og syv personer: En standard på 4,40 meter og en lang på 4,70 meter, der har ekstra akselafstand. På anden sæderække kan hver af de tre individuelle sæder let foldes net i gulvet og på den lange version er der to separate sæder på række tre. De to skydedøre giver en nem ind- og udstigning, mens bagklappen med oplukkelig bagrude giver en praktisk adgang til bagagerummet. Eftersom drivbatteriet er placeret under gulvet, har bagagerummet bevaret sin kapacitet på mellem 775 og 4.000 liter.

Den nye PEUGEOT E-RIFTER forventes at være tilgængelig på det danske marked til sommeren 2024.