Kender du til registreringsafgiften på din drømmebil?

Få drømmebilen til Danmark

Det er de færreste af os, som har styr på, hvordan registreringsafgiften på importerende udenlandske biler beregnes. Det kan derfor ofte være en dyr og besværlig omgang at hente en ny bil hjem fra udlandet. I samarbejde med Afgiftportal.dk har vi udarbejdet en guide, som forhåbentlig gør det lidt lettere at blive godt kørende.

Allier dig med en ekspert

Når biler skal hentes hjem fra udlandet er der en række love og krav, som skal overholdes. Det kan være en kompliceret og besværlig proces. Men det er vigtigt, at du sætter dig grundigt ind i reglerne, da det ellers kan blive en dyr fornøjelse med mange uventede efterregninger.

Er det første gang at du skal importere en bil, kan det være en fordel at alliere dig med afgiftsportalens rådgivere.

Forarbejdet

Inden du investerer i bilen, bør du overveje det grundigt. Det kan ofte virke til, at man sparer mange penge ved køb af en udenlandsk bil. Dette er dog ikke altid sikkert, og derfor bør du altid bede om forhåndsvurdering inden købet. Hos Afgiftsportalen er de eksperter i at rådgive deres kunder, og som selvanmelder hos SKAT kan de garantere en forhåndsgodkendelse inden for 24 timer. Ønsker du hjælp til at betale registreringsafgiften, kan afgiftsportalen også være behjælpelig med dette.

Beregn registreringsafgift

Vigtigst er det dog at få en forhåndsvurdering af registreringsafgiften inden du underskriver kontrakten, så du er bevist om din bil økonomi. Med korrekt beregnet registreringsafgift mindsker du den økonomiske risiko, der ved at importere udenlandske biler til Danmark.

Afgiften beregnes på baggrund af bilens stand, altså om den vurderes til at være ny, brugt, gammel eller måske endda en veteranbil.

Hos afgiftsportal.dk har de udarbejdet flere tusinde forhåndsvurderinger af registreringsafgiften. Den store erfaring sikrer, at forhåndsvurderingen stemmer overens med den endelige registreringsafgift. De har mere end 6 års erfaring, hvorfor du trygt kan overlade vurderingen af registreringsafgiften til dem, da alle love og regler altid overholdes.

Afgiftportal.dk rådgiver både private samt virksomheder, og bistår også rådgivning af en række bilforhandlere samt leasingselskaber. Fælles for alle kunderne er, at de ønsker en hurtigt og effektiv vurdering af registreringsafgiften, og det får de hos Afgiftportal.dk.

Klar til at købe?

Når du har fundet drømmebilen, og sikret dig, at du har råd til den, efter registreringsafgift er pålagt. Så er det vigtigt at du tjekker bilens stand, inden du overdrager pengene. Derudover bør du også undersøge om bilen har nogen restgæld, så du undgår at overtage gælden.

Er alt i orden, er du nu klar til at importere drømmebilen. En importeret bil skal igennem et registrerings- og toldsyn, hvor bilens data og stand vil blive noteret. Du er velkommen til at rette henvendelse til de rådgiver hos Afgiftsportal.dk både før og efter toldsynet.

Imens bilen er til toldsyn, kan du anmode om en værdifastsættelse, og efter blot få minutter vil du have betalingsinformationerne. Herefter vil du modtage en bekræftelse fra SKAT, når den er betalt er der kun tilbage at hente dine danske nummerplader og køre ud på de danske landevej.