Polestar 6 LA Concept edition udsolgt på en uge

GÖTEBORG, SVERIGE – 31. august 2022. Polestar (Nasdaq: PSNY), det svenske performance elbilsmærke, har oplevet overvældende respons i forbindelse med muligheden for at lave en produktions-reservering Polestar 6 LA Concept edition, der blev annonceret den 16. august.

Kombineret med offentliggørelsen af det elektriske roadster-koncept til The Quail, A Motorsports Gathering i Nordamerika og Pebble Beach Concours d'Elegance-events i Californien blev alle 500 reservationer udsolgt online inden for den første uge efter offentliggørelsen af produktionen*.

Polestar 6 LA Concept edition forventes at blive lanceret i 2026 og er en eksklusiv første udgave af Polestar 6, der vil være tilgængelig i den unikke blå farve Sky. Polestar 6 LA Concept edition har foruden farven Sky også mange andre hovedelementer fra Polestar O₂-konceptbilen, der blev vist første gang i marts 2022. Der vil kun blive sat 500 biler i produktion.

"Den store interesse fra vores kunder viser, at en fantastisk elektrisk roadster som Polestar 6 har stor relevans i sportsvognsverdenen," siger Thomas Ingenlath, CEO for Polestar. "Kombinationen af et åbent tag og en elektrisk sportsvogn appellerer til selv de mest hårdføre bilentusiaster med benzin i blodet."

Som svar på den store efterspørgsel på Polestar 6 planlægger virksomheden at åbne op for produktions-reserveringer af almindelige versioner af Polestar 6 senere i 2022, der vil blive produceret, efter de første 500 LA Concept edition-biler er blevet bygget.

Med Polestar 6 inkluderet i sin portefølje planlægger Polestar at lancere fire nye elbiler inden for fem år – stærkere og hurtigere end nogen anden elbilstart-up på markedet i dag. Det begynder med verdenspremieren på virksomhedens første elektriske SUV - Polestar 3 - i oktober 2022. Polestar 3 vil ifølge planen blive efterfulgt af Polestar 4, den elektriske performance SUV coupe i 2023 og Polestar 5, den elektriske performance 4-dørs GT baseret på konceptbilen Precept, i 2024.

Slut.

Bemærkninger:
*På grund af forskellige marked-setups er et lille antal af de 500 reservationer til kunder på udvalgte Polestar-importmarkeder (Island, De Forenede Arabiske Emirater, Kuwait, Singapore, New Zealand) samt Kina og Sydkorea. Tilgængelighed i Kina og Sydkorea forventes til september 2022.

• polestar 6 concept edition

Polestar blev etableret som en selvstændigt svensk producent af elektriske premium-køretøjer i 2017. Polestar er grundlagt af Volvo Cars og Geely Holding og drager fordel af specifikke teknologiske og tekniske synergier med Volvo Cars samt de betydelige stordriftsfordele, der følger heraf.

Virksomheden har hovedkvarter i Göteborg i Sverige og sælger sine biler på markeder globalt i Europa, Nordamerika og Kina. I 2023 planlægger Polestar at være tilstede i 30 markeder på globalt plan. Polestar-biler fremstilles i øjeblikket på to anlæg i Kina, og der er planlagt yderligere produktion i USA.

I Danmark ligger det lokale Polestar-kontor i Søborg. Det første Polestar Space er åbnet i København, og desuden er der åbnet yderligere fem Polestar Destinations beliggende i Nærum, Vallensbæk, Vejle, Aarhus og Aalborg.

Polestar har produceret to elektrificerede performance-biler. Polestar 1 blev bygget i årene 2019-2021 og er en lavvolumen elektrisk performance hybrid-GT med et kulfiberkarrosseri, 609 hk, 1.000 Nm og en ren elektrisk rækkevidde på 124 km (WLTP), - den længste af en hvilken som helst hybridbil i verden.

Polestar 2 er en sedan og virksomhedens første højtydende 100% rene elbil. Polestar 2 omfatter tre varianter med en kombination af batterier på op til 78 kWh med lang/standard rækkevidde, og med dual-/singlemotor med op til 300 kW / 408 hk og 660 Nm.

Inden for de kommende tre år planlægger Polestar at lancere et nyt elektrificeret køretøj om året, startende med Polestar 3 i 2022 - virksomhedens første elektriske performance SUV. Polestar 4 forventes at følge i 2023, en mindre elektrisk performance SUV-coupé.

Polestar 5 elektrisk performance 4-dørs GT planlægges at blive lanceret som produktionsudgaven af Polestar Precept - pioner-modellen, som Polestar lancerede i 2020, og som viser virksomhedens fremtidsvision med hensyn til design, teknologi og bæredygtighed. Da virksomheden søger at reducere sin klimapåvirkning med hver ny model, sigter Polestar efter at producere en fuldstændig klimaneutral bil inden 2030.