Lækkert tapas

Det perfekte festmåltid

Når maden til festen skal bestilles, så er der er et hav af muligheder. Er det nu noget gæsterne kan lide og synes er lækkert? Hvor skal der bestilles fra? Bliver det for dyrt? Mange parametre spiller ind, og faktum er, at en lækker tapas ofte er en rigtig god ting at gå med. Tapas byder på mange forskellige smagsoplevelser, og giver samtidig gæsterne mulighed for at håndplukke lige præcis det, som de ønsker at behage og pleje smagsløgene med.

Hvorfor vælge tapas?

Tapas er nemt og lækkert på så mange forskellige måder. Den spansk-inspirerede ret kan serveres i mange forskellige former, laves i små portioner og er utrolig selvstændig for hver person, da du har mulighed for at håndplukke netop det, som du har set dig lun på. Hovedelementet ved tapas-bordet er mulighed for de mange forskellige smagsoplevelser, i små separate udgaver. Det er delevenlige smagsprøver, der gør måltidet utrolig hyggeligt, socialt og interessant. Desuden kan oplevelsen nydes både på restaurant eller som lækker take-away. Flere slagtere tilbyder i dag ud af huset tapas-tallerken med friskskåret pålæg og hjemmerørte tappe Nader. Du finder bl.a. en lækker tapas i Holstebro.

Varierende kost er godt og lækkert

Efter sigende skulle varierende kost være sundt for både kroppen, samt plejen af smagsløgene. Dette opnår du netop ved tapas-middagen. Alle har mulighed for at mætte maven, både de kræsne og madentusiastiske. Tapaen har sin egen selvstændighed, når du selv har mulighed for at variere og kombinere de forskellige små retter. Det gør den spanske hærlighed til en ret alle kan være med på.

Lidt af hvert fra hele verden

Selvom tapas er spansk-inspireret, så er de små tapas retter super internationale. Det kan være mad fra mange forskellige nationaliteter, hvilket gør hele smagsregistret typisk kommer i spil, når der serveres tapas. Udover de mange lækre smagsoplevelser, så fungerer tapas også hele fantastisk til vin. Tapas og vin er perfekt til den hyggelige date, en venne- eller parmiddag eller til et større arrangement. Når der serveres tapas står den på delevenlig mad, lidt fra hele verden, hvor hyggen er i fokus. Det er altid lidt hyggeligere, når maden deles på kryds og tværs, fremfor den selvstændige store tallerken, hvor ikke mange forskellige smagsvariationer kommer i spil. Bestil derfor sushi til dit næste arrangement, om det er stort eller småt.