Hjælp til elservice hos Raaby og Rosendal El ApS

Få professionel hjælp til at installere el i din bolig

Det kan være lidt en jungle at finde ud af, hvad du må og ikke selv må lave inden for elinstallationer. Der er en lang række regler – og især en overordnet regel, som du skal følge: Du må ikke selv, som uuddannet elektriker, lave el-arbejde, som ændrer grundlæggende ved en installation. Derfor skal du overlade al kompliceret el-arbejde til en uddannet elektriker, der både kender lovgivningen, har erfaring og desuden laver elinstallationer, der ikke bliver til fare for din familie og dig i fremtiden. Elinstallationer, du selv laver, hvis du ikke selv har skruet hænderne ordentlig på, kan forårsage brand eller personskade, hvis det ikke laves ordentligt.

Har du brug for el-service?

Din lokale elektriker vil med garanti gerne hjælpe dig med mange forskellige former for el-service bl.a. nedenstående:

• Installation af udendørslys
  • Rådgivning om belysning
  • Installation af alarmer
  • Tjek af dit sikkerhedsrelæ
  • Al elinstallation i nybyg

Din lokale elektriker er nok heller ikke kræsen med at foretage mindre elinstallationer, hvis du er meget usikker på el-arbejde. Derfor er din elektriker altså både til rådighed for at varetage el-service af mere komplicerede elinstallationer men også at foretage mindre el-arbejde.

Er du i tvivl, eller er du ikke så god til gør-det-selv?

Så sørg altid for at kontakte din lokale elektriker, så du er sikker på, at alle love og regler bliver overholdt i forbindelse med dine elinstallationer. Det gælder både inden, du selv går i gang med at lave el-arbejde selv. Men også hvis du gerne rådføre dig med, elektrikeren om hans vurdering af elinstallationen. Der er én hovedregel, du kan følge, som lyder: Det er bedre at få lavet det ordentligt første gang end at tage nogle chancer, når det handler om elinstallationer. Derfor bør du altid have denne sætning in mente, inden du kaster dig ud i gør-det-selv elinstallation.