Flere og flere tyve kigger med på boligportaler

Flere og flere tyve kigger med på boligportaler

Et stigende problem, der jager danske husstande, er, at tyven bliver klogere og klogere.

Den eneste måde, man kan sikre sig mod tyven, er at være et skridt foran. Det er set flere tilfælde i Danmark, hvor der er blevet begået indbrud i private hjem i salgsfasen. Hvis man vil sælge sit hus, vil man naturligvis gerne have nogle gode billeder af sin bolig, som viser alle de gode sider. Det er dog vigtigt at gøre sig nogle tanker om de billeder, man smider op på boligportaler. Et problem er nemlig, at tyven kigger med på diverse boligsider. Vil du sælge din bolig, og har du mange dyre designermøbler eller gadgets, så bør du gemme dine værdistande af vejen, inden fotografen kommer på besøg.

Boligsider giver tyven et overblik

Hvis du vil sikre dig selv bedst muligt, er det som sagt bedst at pakke alt, der har høj værdi væk. Dermed ikke sagt, at din bolig skal være tømt – men hvis du vil undgå, at tyven får kendskab til, hvilke værdigenstande du har, er det en rigtig god start. Tyven bruger de billeder, som du lægger op i boligannoncer til at få et overblik over dine værdigenstande, og desuden også hvor dit hus har svage punkter.

Det er forholdsvist let at se på billeder, hvor de gamle vinduer f.eks. sidder. Her kan tyven nemt planlægge, hvordan det ville være bedst at bryde ind i huset. Sørg derfor for at se billederne igennem, før de bliver lagt online – sikr dig, at du ikke hjælper tyven.

Hvis din bolig allerede ligger på nettet…

…bør du hurtigst muligt tage fat i din ejendomsmægler og få taget nogle nye billeder. Jo før du skrider til handling, jo bedre. Det kan også have en anden fordel, hvis du f.eks. har fået taget billeder om vinteren, hvor haven er lidt trist. Så kan du med fordel få taget nye billeder, der også kan hjælpe til et hurtigere hussalg. Det er især vigtigt, at hvis det drejer sig om et dødsbo, at man fjerner dyre møbler og ejendele.

Sådan sikrer du bedst din boligHvis du vil komme tyven i forkøbet, er der flere forskellige ting, som du kan gøre. Thomas Bagger, indehaver af Bagger Låse & Alarm A/S, har oplevet flere kunder, der har erfaret, at tyven har fulgt med på diverse boligsider. Han kommer med følgende råd, hvis du har en bolig til salg:

• Sørg for at skjule det, der kan skjules.
    Hvis du får taget billeder til en boligannonce, så pak de dyre værdigenstande af vejen. Hjemmet kan sagtens ses fra sin bedste side uden dine værdigenstande til offentligt skue. Det er også muligt for fotografer at redigere genstanden væk med f.eks. Photoshop.
  • Mærk dine værdigenstande.Med klistermærker, uv-pen, blæk eller gravørpen kan du mærke dine værdigenstande.
  • Øg sikkerheden i dit hjem.Sørger du for at øge sikkerheden med f.eks. vindueslåse, tågesikring eller gode dørlåse, så er du meget bedre sikret mod indbrud.

Find mere gode råd her: https://bagger-laase.dk/om-os/indbrudstyven