Har din virksomhed det rette gæsteregistreringssystem?

Har din virksomhed det rette gæsteregistreringssystem?

Hvad er et gæsteregistreringssystem?

I dag har mange virksomheder en reception, der tager imod gæsterne og sørger for at tjekke dem ind i systemet ved hjælp af blyant og papir. Denne klassiske, manuelle og ofte langsommelige procedure kan dog snart blive fortid. Dette skyldes en ny teknologi inden for gæsteregistrering. En række nye systemer rykker nemlig gæsteregistreringen online og gør det muligt for gæsten at melde sin ankomst på en hurtig og effektiv måde. Der findes mange forskellige typer af gæsteregistreringssystemer, men den mest gængse optræder som regel på en skærm. Gæsteregistrering på en touchskærm kan man blandt andet finde på apoteket, hos tandlægen eller på et virksomhedsbesøg. Som gæst udfylder man sine personlige oplysninger på skærmen, og herefter bliver værten for besøget informeret om gæstens ankomst. Et gæsteregistreringssystem kan både hjælpe receptionisten og give mere luft i arbejdsdagen, men det kan ligeledes erstatte receptionen helt. Dette afhænger af den pågældende virksomheds behov.

Sikker registrering direkte fra telefonen

Det er vigtigere end nogensinde før at passe på sine personlige data. Svindlere på internettet er blevet utrolig dygtige til at hacke sig ind i systemer og få adgang til personfølsomme oplysninger. Med et gæsteregistreringssystem eliminerer man lidt af denne risiko. I mange tilfælde skal man nemlig verificere sig for at få adgang til oplysningerne elektronisk. Dette kræver en række sikkerhedsprocedurer, som skal udfyldes. Ofte tilgår man gæsteregistrering fra sin egen smartphone, og det er smart, hvis man ønsker at privatisere registreringen og samtidig gøre systemet lettilgængeligt for gæsten. I sygdomsperioder er dette desuden en sikker løsning, da brugen af ens egen telefon mindsker chancen for at smitte såvel som at blive smittet.

Derfor skal I overveje at få et nyt system

Vi lever i et samfund, hvor elektronik fylder mere og mere. Det er let at udføre gøremål gennem telefonen, og det er ofte sådan, vi foretrækker det. Et gæsteregistreringssystem bidrager til dette. Med denne nye form for gæsteregistrering skal gæsten nemlig klare det meste selv. Dette skaber ikke blot en følelse af selvstændighed, men ligeledes en frihed hvor gæsten ikke længere er bundet af at skulle udfylde en lang formular med spørgsmål i receptionen. Ofte er et gæsteregistreringssystem også lettere for virksomheden. Det skyldes, at den enkelte virksomhed sparer penge ved at afskaffe receptionen. Et gæsteregistreringssystem kan betales månedligt som et abonnement til en fair pris, der ikke sætter økonomien over styr, men snarere giver flere penge til kernevirksomheden.