Her er det klædeskab du skal bruge, når du flytter hjemmefra

Her er det klædeskab du skal bruge, når du flytter hjemmefra

At flytte hjemmefra er en af livets helt store begivenheder. Som ung voksen skal man for første gang for alvor stå på egne ben, og selvom man kan forberede sig nok så meget mentalt, økonomisk og praktisk, er den første tid som udeboende altid fyldt med spænding, overraskelser og ubekendte faktorer – både på godt og ondt. Dette er dog ikke ensbetydende med, at du ikke bør forberede dig. Snarere tværtimod. For ved at eje alle de basale møbler, have en god opsparing og generelt spørge store søskende og andre voksne til råds, er du bedst klædt på til de uforudsete udfordringer på din vej. Derfor følger der her en liste over de mest nødvendige møbler, du skal bruge, når du flytter hjemmefra.

Fem møbler du SKAL have, når du flytter hjemmefra

1. Seng: Urmennesket i os alle sammen fordrer, at vi bliver nødt til at restituere os. Derfor siger det sig selv, at en seng er noget af de første, du bør købe, når du flytter hjemmefra – medmindre du altså har det fint med at sove på gulvet. Køb fx en sovesofa, som kan fungere som en sofa i dagstimerne.
  2. Bord og stol: Uanset om du skal lave lektier, spise din aftensmad eller arbejde på computeren, bør du have et bord og mindst én stol. Det er nemlig ikke særlig sundt for bl.a. ryg at sidde i sengen og arbejde med dukket nakke.
  3. Tørrestativ: Dit vaskede tøj har brug for et sted at tørre, og selvom du skulle være heldig at flytte ind et sted, hvor der er tørretumbler, er det også langt mere skånsomt for tøjet, at det bliver lufttørret.
  4. Klædeskab: Garderobeskab, klædeskab … Selvom kært barn har mange navne, er formålet det samme. For når dit tøj er tørt, bør du opbevare det i et klædeskab. Ved at lægge det sammen og ind i et klædeskab, sørger du nemlig for, at tøjet forbliver rent. Samtidigt kan du bruge dit klædeskab til opbevaring af andre personlige ejendele.

… og apropos klædeskab, er du nu – i hvert fald lidt bedre – klædt på til at flytte hjemmefra. Held og lykke!