Her skal du have hjælp af en elektriker

Her skal du have hjælp af en elektriker

Vedligeholdelse af boligen og alle dens installationer kan være noget af en hovedpine rent økonomisk. Specielt uforudsete udgifter kan give anledning til grå hår. Men det er nødvendigt at foretage visse reparationer og forbedringer løbende, og du skal punge ud før eller siden. Hvis du er typen, som har rigtig svært ved at give slip på lapperne, er det sikkert fristende for dig at gøre en del af arbejdet i hjemmet selv.

Hvilke opgaver kræver en professionel elektriker?

Der er dog visse, praktiske opgaver i husstanden, som du ikke selv kan eller må klare. Det drejer sig især om opgaver, der har med elektriciteten at gøre. Strøm er ikke til at spøge med. Det kan være decideret livsfarligt, hvis du udfører opgaver, du ikke har autorisation til. De mindre elinstallationer i hjemmet, må du naturligvis gerne give dig i kast med. Der er intet i vejen for, at du skifter en pære, som er sprunget. På listen over projekter, der kræver en professionel elektriker, vil du finde:

• Arbejde med elinstallationer udendørs
  • Tilføjelser til eller etablering af faste elinstallationer
  • Arbejde med elinstallationer, hvor strømstyrken er over 250 V
  • Alt arbejde med den centrale el-måler og -tavle i huset

Spar penge på den lange bane

Hvis du er sparsommelig af natur, kan det være en udfordring at kaste penge efter fagmænd. Specielt hvis du betragter dig selv som værende handy. Sagen er bare den, at du nemt kan komme til at gøre dig selv en bjørnetjeneste, hvis du prøver at spare på det elektriske område. Der er gode chancer for, at du kommer til at begå store fejl. Dermed får du under alle omstændigheder brug for hjælp fra en professionel elektriker. Hvis du selv har gjort problemet værre, vil regningen ende med at blive meget større. Derfor er det den mest økonomiske løsning på længere sigt at hyre en elektriker fra start.