Hvad laver en kloakmester?

Hvad laver en kloakmester?

En kloakmester er ansvarlig for drift og vedligeholdelse af kloaksystemet. De renser og reparerer kloakker, spuler tilstoppede ledninger ud og inspicerer kloakmestre planlægger og designer også nye kloaksystemer. I nogle tilfælde kan de føre tilsyn med opførelsen af nye kloakledninger. Kloakmestre reagerer også på nødsituationer som f.eks. spildevandsudslip. De arbejder tæt sammen med andre afdelinger, f.eks. offentlige arbejder, for at sikre, at kloaksystemet fungerer gnidningsløst. Kloakmestre er afgørende for, at kloaksystemet fungerer korrekt, og at samfundet er sundt.

Kloakmestre udfører altså en række forskellige opgaver for at sikre, at kloaksystemet fungerer optimalt. De skal først og fremmest rense og vedligeholde kloakkerne. Det kan eksempelvis være slamsugning, kloakspuling samt at rykke ud ved akut opståede problemer som et stoppet toilet eller vand i kælderen.

Desuden kan en kloakmester også hjælpe ved renovering eller nybyggeri. Her skal du være opmærksom på at der er visse ting du ikke selv må lave, da det kræver en autoriseret kloakmester.

Heldigvis kan du altid kontakt Lyngholm Kloak, der med glæde vil hjælpe dig uanset hvilken slags kloakarbejde, der er tale om.