Hvilke coach uddannelser findes der?

Hvilke coach uddannelser findes der?

I dag findes der er stort udvalg af forskellige Coachuddannelse, men det kan være svært at gennemskue de mange muligheder, der er for at uddanne sig som coach, og det er heller ikke nemt at beslutte sig for, hvad man så skal vælge. Her får du et kort overblik over, hvilke coach uddannelser, der findes samt et indblik i, hvad de forskellige uddannelser indebærer, og hvordan du sikrer, at du får kvalitetsundervisning, du kan bruge til noget efterfølgende.

Forskellige typer af coach uddannelse

Coachuddannelser kan overordnet set deles op i tre kategorier:

1. Coachuddannelser, der kan tilbyde en international coachcertificering
  2. Coachuddannelser, som er godkendt af undervisningsministeriet
  3. Korte og længere kurser, som dog ikke er godkendt hverken internationalt eller af undervisningsministeriet

Når du vælger, hvilken coachuddannelse, der passer til dine behov, er det vigtigt at overveje, hvad det er, du ønsker at få ud af uddannelsen. Ønsker du blot at få en introduktion og et indblik i coachingverdenen, så kan du sagtens få noget ud af kurserne uden nogen certificering eller godkendelse. Ønsker du derimod at tage en coachuddannelse, hvor du efterfølgende vil arbejde som coach, underviser, behandler eller lignende, så er der mange fordele ved at vælge en certificeret coach uddannelse.

Gå efter et coachinguddannelse med ICF-stempel

I dag er en international certificering det eneste, der siger noget om kvaliteten af de coaching egenskaber, du kan erhverve dig gennem de forskellige uddannelser. Derfor kan du med fordel gå efter en coach uddannelse med ICF-stempel. Når du vælger sådan en coachuddannelse, skal du efter endt uddannelse i gang med den egentlige certificeringsproces, som kræver 125 coachingsessions. På den måde uddanner du dig på et højt fagligt og etnisk niveau, som lever op til de internationale krav, hvilket er dit bevis på, at du har fået en uddannelse og undervisning af høj kvalitet.