Restaurant i Silkeborg

Oplev det græske køkken i Danmark

Trænger du også til en lidt eksotisk oplevelse efter en lang og kold vinterperiode i et gråt Danmark? Så kan en ide være at udforske nogle spændende kulinariske verdener, som du ikke har bevæget dig ud i før. Det kan eksempelvis være ved at dykke ned i det græske køkken. Her finder du nemlig et utal af forskellige specialiteter, der kan give dig fornemmelsen af at rejse sydpå til de varmere temperaturer og smukke strande. På en græsk restaurant i Silkeborg finder du mad med inspiration fra det sunde middelhavskøkken. Her lægges der vægt på friske råvarer som tomater, frisk fisk, urter og andre grøntsager. Græske retter er ofte opbygget gennem traditioner, og de bidrager derfor til at give dig en vaskeægte græsk madoplevelse.

5 græske retter du skal smage

Du kender nok tzatziki og en græsk salat med oliven. Men der findes også et hav af andre græske retter, som du kan kaste dig over, når du vil smage en bid af den sydøstlige del af Europa. Du kan for eksempel lade dig inspirere af følgende, når du skal på restaurant i Silkeborg:

• Calamari. Også kaldet blæksprutte. Måske lyder det lidt for eksotisk, men hvis du vil have den sande græske oplevelse, må du også udfordre dig selv.
  • Baklava. Dette er et sødt bagværk, som egentlig stammer fra Tyrkiet og komplimenterer eftermiddagskaffen helt perfekt.
  • Dolmades er fyldte vinblade. Oftest består fyldet af kødfars eller forskellige slags grøntsager.
  • Stegte auberginer. En undervurderet grøntsag, som spises for lidt herhjemme, men som i Grækenland ofte tilberedes på panden.

Græsk yoghurt – denne kender du nok fra brunch på en af byens caféer, men den kan også bruges på mange andre måder i græske retter.

Smagen af Grækenland i Silkeborg

Grækenland er blevet en meget populær rejsedestination i løbet af de seneste år, og mange turister tager dertil for at opleve den hyggelige og autentiske stemning. Men du behøver faktisk ikke at tage så langt. Du kan nemlig opleve den græske kultur og gastronomi på en restaurant lige midt i Silkeborg. Her finder du både maden og stemningen på samme måde, som du ville ved at tage til Grækenland.