Plissegardiner Århus

Plissegardiner og deres mange fordele

Hvis du ikke allerede er bekendt med plissegardiner, så er det ved at være på tide. Plissegardiner er en smuk, elegant og fleksibel løsning til afskærmning af dine vinduer. Navnet kommer fra gardinets design, idet det er foldet i ensartede plisseringer. Plissegardiner er særligt praktiske, fordi der er mulighed for både at trække dem ned og op, eller du kan lade dem skærme midt på vinduet, hvis det er det, du ønsker. På den måde er plissegardiner ekstra tilpasningsdygtige og kan imødekomme dine specifikke behov.

Udover praktikken i plissegardinernes funktion har de også en æstetisk appel. Gardinerne kan tilpasses et hvert vindue, og de fine folder skaber et smukt lysindfald i rummet. Designet er stilrent og let i sit udtryk. Derfor kan plissegardiner tilføre dit hjem en fin, subtil detalje. Derudover kan gardinerne fås i forskellige varianter. De kan både købes i transparent, semi-transparent eller mørklægning alt efter hvilket formål, de skal tjene i din bolig.

Hvilke funktioner kan plissegardiner have?

Du kan købe plissegardiner med tre forskellige funktioner:

• Top down/ Bottom up
  • Med denne funktion betjenes gardinet enten nedefra eller ovenfra. Du kan derved tilpasse gardinet til lysindfaldet på det givne tidspunkt. Med denne funktion kan du skabe en perfekt balance mellem etablering af privatliv og bevaring af naturligt lysindfald.
  • SmartCord
  • Et plissegardin med en kort betjeningssnor. Snoren vil altid være kort, uanset om gardinet er trukket for eller ej. Denne funktion har både en æstetisk og sikkerhedsmæssig effekt. Du er fri for at se på lange, grimme snore, og dine børn kan ikke komme galt af sted.
  • Literise

Denne variant har også æstetik og børnesikring som fokus. Med denne type plissegardin hæves og sænkes gardinet ved hjælp af et lille, diskret greb. Denne funktion besidder de samme fordele som SmartCord, men det er et andet look.

Hvad er prisen for et nyt gardin?

Et gardins pris kan variere en del. Den afhænger af en lang række faktorer som for eksempel mål, type, farve, materiale og funktion. Hvis du er på udkig efter plissegardiner i Århus, findes der gode forhandlere, som du kan opsøge. De vil kunne give dig kyndig vejledning inden for området, så du får det helt rette gardin til formålet og prisen.