Sådan forbereder du dig på at flytte

Sådan forbereder du dig på at flytte

Det skal du være opmærksom på ved flytning

De fleste har prøvet at flytte og ved derfor også, at det kan være et større projekt. Ofte forbinder man det med nogle venner eller familie, der hjælper med at bære tunge flyttekasser op på 3. sal i en smal opgang. Men det behøver slet ikke at være så besværligt. Du kan booke et flyttefirma i København, der kan klare hele processen for dig. Det eneste, du skal gøre, er at pakke tingene ned og sørge for, at de er klar til at blive flyttet. Så kommer flyttefirmaet og transporterer dem fra den ene bolig til den anden.

Tips til flytningen:

Når du booker et flyttefirma til at hjælpe med din flytning, er der nogle ting, du kan gøre for at gøre det hele ekstra effektivt. Det gælder eksempelvis følgende:

• Sørg for at pakke alt ned og fjerne de ting, der er monteret på væggene, inden flytningen påbegyndes.
  • Pak eventuelt nogle få kasser med de ting, du skal bruge, så snart du flytter ind. På den måde ved du, at du kan klare de første par dage, indtil du får pakket resten ud.
  • Hvis du skal have køleskabet med over i den nye bolig, så sørg for at afrime det inden transporten.
  • Noter på de forskellige flyttekasser, hvilket rum de hører til i, for eksempel stue, køkken eller soveværelse. Derved kan du holde et overblik og gøre udpakningen mere effektiv.
  • Sørg for at afmelde internet og andre abonnementer, inden du flytter, så du ikke skal tænke på det, når du er kommet over i den nye bolig.

Valg af flyttefirma

Endnu et godt råd er at være opmærksom på, hvilket flyttefirma du vælger. Der er nemlig forskel på dem, og alt afhængigt af hvilken service du har brug for, kan du vælge forskellige firmaer. Flyttefirmaer i København kan for eksempel kun stå for transporten, eller de kan stå få alt fra at bære ned til at bære tingene op i den nye lejlighed. Forsøg at finde ud af, hvad du har brug for og bestil flyttefirmaet herefter.