Sådan vælger du den rette bedemand

Sådan vælger du den rette bedemand

Vælg den rette bedemand

I en sorgfuld tid oplever de fleste et behov for at udlicitere så meget af logistikken og det praktiske til andre. Det er en helt naturlig reaktion, da man på den måde ikke behøver engagere sig i stressende praktikaliteter, der fjerner fokus fra det, det egentlig handler om – at mindes. Her er en bedemanddin nærmeste kontaktperson, når det kommer til at få dannet et overblik over begravelsen og juridiske spørgsmål, der skal tages stilling til. I dette indlæg vil du derfor få en indsigt i, hvad du gør klogt i at overveje, når du skal vælge den rette bedemand.

Stol på din mavefornemmelse under det første møde

De fleste starter med at opsøge en bedemand i deres nærområde, og de fleste byer vil ofte have flere at vælge imellem. Når du tager indledende kontakt til en bedemand – enten via telefon eller ved et møde –, bør du have forberedt en mindre liste over ting, du gerne vil bede ham overtage styringen for. Så kan du hurtigt blive klar over, om denne bedemand tilbyder samtlige af de services, som du ønsker. Her under det første møde kan du også få en føling af, om bedemanden er et godt match til jer og jeres familie i forhold til kemien mellem jer. Det er vigtigt at føle sig i trygge hænder, og du bør derfor stole på din mavefornemmelse under det første møde.

Undersøg priser forud for mødet

En begravelse kan, når alt er gjort op og inkluderet, godt være en kostelig affære. Der er naturligvis ikke nogen, der ønsker at spare på denne sidste afsked, men det betyder ikke, at du ikke bør vælge det bedste tilbud. Det vil i sidste ende frigive flere penge til andre elementer, du ønsker at gøre til en del af dagen. Hvis du har fundet en billigere løsning hos en anden, men ønsker en bestemt bedemand, kan du altid spørge, om de ikke vil matche denne pris.