Boligadvokat

Skal du sælge din bolig? Lad en boligadvokat rådgive dig

Hvad er en boligadvokat?

En boligadvokat er DIN uforbeholdne sparringspartner som boligejer. Boligadvokaten varetager udelukkende dine interesser, når du køber eller sælger bolig. Du kan altså med fordel benytte dig af en boligadvokat, når du er på udkig efter en ny bolig eller vil sælge din nuværende bolig. Advokaten vil i begge situationer kunne bidrage med vejledning fuldkommen uafhængigt af banker, realkreditinstitutter og mæglere.

Boligadvokaten vil garantere dig en sikker bolighandel og hjælper bl.a. med følgende:

• Hjælp til forhandling eller gennemgang af købsaftale.
  • Hjælp til tilstandsrapport, el-rapport, energimærke.
  • Gennemgang af forsikringsforhold, ejerskifteforsikring o.a.
  • Gennemgang af forskellige mæglers tilbud i forbindelse med valg af ejendomsmægler.
  • Rådgivning om særlige regler.

Sælg eller lej din bolig i København ud?

Det er ikke en nem beslutning at skulle afgøre, hvorvidt din bolig skal sælges eller lejes ud. Især ikke hvis du helst bare vil have boligen ud af verden og lukke den dør hurtigst muligt. Men du bør alligevel sætte dig ind i fordelene og ulemperne ved at sælge kontra at udleje.

Alt efter hvordan boligmarkedet har artet sig siden dit køb af bolig, kan det godt være en fordel at vente med at sælge, så du ikke kommer til at tabe penge på dit boligsalg, hvis boligmarkedet ikke er steget. Hvis det er tilfældet, kan det faktisk godt betale sig at leje boligen ud i en periode. Det gode ved at udleje din bolig er, at din lejer hjælper med at betale dit lån af. Derfor kan du altså se din bolig som en investering, der på et tidspunkt forhåbentligt kan give dig et fornuftigt afkast. Hvis du skal leje din bolig ud, kan boligadvokaten hjælpe dig med følgende:

• Udarbejdelse af en juridisk korrekt lejekontrakt.
  • Gennemgang af regler i form af skat af din indtægt ved at leje den ud.
  • Rådgivning om huslejestigning.
  • Rådgivning om eventuel opsigelse af lejer.

Boligadvokaten kan hjælpe dig med præcis de udfordringer, som du står overfor, når du enten skal sælge eller leje din bolig ud.

Lad boligadvokaten klare salget af din bolig

Når du har en boligadvokat involveret i salget af din bolig, får du 24 timers service og adgang til at kontakte advokaten døgnet rundt. Du får altså en alletiders sparringspartner, der altid er klar til at hjælpe dig med juridiske dokumenter eller til at mægle mellem dig og ejendomsmægleren. På den måde kan du i stedet koncentrere dig om at finde din nye rette bolig – hvor boligadvokaten selvfølgelig også kan være behjælpelig med at vejlede og rådgive dig i forbindelse med dit nye boligkøb.