Undgå at smække dig selv ude

Undgå at smække dig selv ude

De fleste af os kender det. Det med at opdage, at man har smækket døren og glemt nøglen, selvom man bare lige skulle ud med skraldet. Bor man med en dør, som låser, når den smækker, er det nærmest ikke til at undgå, at det sker i ny og næ. Men hvad kan man egentlig gøre for at undgå det? Læs med i dette blogindlæg, hvor vi giver dig et par tips til, hvordan du kan undgå at smække dig selv ude.

Gem en nøgle udenfor

Det klassiske trick i forhold til at undgå at smække sig selv ude er, at man gemmer en nøgle et hemmeligt sted udenfor, som kun bruges i nødstilfælde. Her kan du vælge at gemme en ekstra nøgle i skuret eller under en bestemt potteplante. Det er dog ikke altid, at man har mulighed for at gemme en ekstranøgle, hvis man fx bor i lejlighed, eller hvis man simpelthen bare ikke føler sig tryg ved, at der altid ligger en ekstra nøgle et sted. Så må man ty til andre midler

Giv en nøgle til en ven

En anden klassiker er at give en nøgle til en ven, som bor tæt på. På den måde har du altid en nøgle et andet sted, og selvom det selvfølgelig ikke er sikkert, at din ven er hjemme, når du skal bruge din ekstra nøgle, så ved du dog, at du altid vil kunne få fat i en.

Få installeret en elektrisk lås med kode

Er du ikke til det her med at gemme en ekstra nøgle et sted foran huset eller give en til en ven, findes der heldigvis også andre løsninger, du kan benytte for at undgå at smække dig ude. Der er nemlig rigtig mange forskellige låse- og låsesystemer på markedet, og flere af dem er elektroniske. Vælger du et elektronisk låsesystem, får du ikke bare et højt sikkerhedsniveau, du kan samtidig undgå for fremtiden at smække dig selv ude. Gennem en låsesmed kan du nemlig få installeret disse elektronise låse, hvor du kan låse dig selv ind med en kode. Dermed behøver du aldrig at tænke på, om du har husket dine nøgler. Du vil altid kunne låse døren op med en kode. Det er en nem og særdeles brugervenlig løsning.

Kontakt en låsesmed i Aarhus

Er uheldet ude, og står du og har låst dig selv ude, kan du heldigvis altid kontakte en låsesmed. Byens Låseservice er en låsesmed i Aarhus, som har 24-timers og derfor altid står klar til at hjælpe dig, når du har brug for det.