Vidste du, at du gratis kan få en synstest?

Vidste du, at du gratis kan få en synstest?

Mange danskere går rundt med dårligt syn uden at vide det. Det kan nemlig være svært at vurdere, hvilke slags briller eller kontaktlinser du kan have brug for. Med en synstest kan du få svar på, hvorvidt du har brug for briller og i så fald, hvilken styrke du har brug for. Og nu er det hos mange optikere muligt at få foretaget en gratis synsprøve. På den måde skal du ikke tænke på prisen, hvis du døjer med et dårligt eller svækket syn. Her kan du læse mere om det at få en gratis synsprøve, og hvilke fordele det kan have for dig.

Få styr på synet med en gratis synsprøve

Især hvis du aldrig har haft briller eller kontaktlinser før, kan det være en god ide at få foretaget en gratis synsprøve. På den måde kan du nemlig få en professionel og autoriseret vurdering af, hvordan det står til med dit syn. Gennem en synsprøve får du hurtigt svar på, hvorvidt du har udfordringer med dit syn, samt hvilke løsninger der kan fungere for dig. Derudover kan en fagperson efterfølgende vejlede dig i forhold til, hvilken type briller du har brug for, så du kan gå derfra med et forbedret syn. Det er dog ikke muligt at få en synstest til børn. De bør i stedet henvises til en øjenlæge.

Find ud af, om du har brug for briller

Der er flere måder, hvorpå du kan få foretaget en gratis synstest. Det kan eksempelvis være på følgende måder:

• Opsøg din nærmeste optiker og få taget en synstest hos dem.
  • Book en tid online hos en optiker.
  • Opsøg en optiker, der har opstillet et synstestapparat på offentligt tilgængelige steder.

Uanset hvordan du gør det, så er det en god mulighed for dig at få forbedret din livskvalitet med et skarpere syn.