Malertips

3 bedste malertips, når skal male indendørs

Er der en væg eller to, som trænger til et friskt pust, er malingen ved at være slidt, eller ønsker du blot en ny farve på væggene derhjemme, er løsningen en omgang maling. Men det er nemmere sagt end gjort, og du vil helt sikkert gerne have et godt og holdbart resultat, som du kan holde ud at kigge på i lang tid fremadrettet. Derfor vil du helt sikkert have gavn af et par malertips omkring, hvordan du får malingen klaret på bedst vis. Læs med i denne blogindlæg og bliv klogere, hvordan du maler hjemme hos dig.

Spartl godt og grundigt inden

Først og fremmest er det særdeles vigtigt, at du husker at få sparlet godt og grundigt inden du går i gang med din pensel. Spartl og slib alle skader, huller og revner. Er væggen ujævn kan det være en god ide, at du sandspartler hele væggen, men er det blot mindre huller, vil almindelig spartelmasse sagtens kunne gøre det. Når spartelmassen er blevet tør igen, skal du desuden huske at slibe det ned, så væggen bliver jævn og klar til, at du maler.

Vælg den rette maling

Når du har spartlet væggen, og den er blevet jævn, er du klar til at gå i gang med malingen. Men inden du kaster dig ud i det, er det vigtigt, at du finder den helt rigtige maling til det projekt, du står overfor. Er malingen blot blevet slidt og trænger til fornyelse, er et malertip, at du vælger den samme maling, da det ofte vil give det flotteste resultat. Derudover det altid en gode ide, at du vælger maling, som er beregnet til det, der skal males. Brug loftmaling til loftet. Vægmaling til væggene og så videre.

Rul i samme retning

Når du er gået i gang med rullen og malingen, er det vigtigt, at du altid ruller efter med malerrullen i den samme retning. På den måde vil du opnå det flotteste malerresultat, da malingen på den måde bliver jævn og hverken lægger sig for tykt eller tyndt.