Renovering af badeværelse

3 gode råd til renovering af badeværelset

Når du skal renovere badeværelset i din bolig, er der nogle forhold, der er vigtige at være opmærksomme på, hvilket denne artikel vil gå i dybden med.

Hvad er jeres budget?

Inden projektet påbegyndes, er det væsentligt at have et overblik over, hvor mange penge I har til projektet. Derfor kan I evt. tage en snak med jeres bank, der kan give jer et overblik over jeres økonomiske situation, hvorved I bedre kan allokere jeres ressourcer.

Det er også relevant at bemærke, at størstedelen af alle byggeprojekter går over budget, hvorfor det er vigtigt at have et råderum på mindst 10% af den samlede pris.

Hvor meget af det gamle badeværelse, vil I gerne beholde?

Når I kender jeres budget, kan I lettere træffe en beslutning i forhold til, hvor meget af jeres gamle badeværelse, I gerne vil beholde. De dyreste renovationer er dem, hvor alt skrottes, kloakinstallationerne skal ændres og vægge skal flyttes. De mindre omkostningstunge projektet er dem, der typisk kun indebærer udskiftning af vask og toilet. Det er i forlængelse af dette anbefalelsesværdigt at lave en prioriteringsliste, hvorpå I kan notere jer, hvad I ønsker at opnå med projektet.

Det kan godt betale sig at tage sig god tid til at finde de rette materialer, så man er sikker på, at man får tingene til den rette pris fremfor at vælge den første og bedste mulighed.

Hvad koster det at renovere badeværelse?

Når I har besluttet, hvordan badeværelset skal se ud, er det tid til at indhente tilbud fra håndværkere, der kan hjælpe jer med opgaven. Det kan være en meget god ide at modtage tilbud fra forskellige firmaer for at undersøge, hvad prisniveauet omtrent er i forhold til, hvad I får for pengene ved de forskellige firmaer.

Alt VVS-arbejdet, der foretages skal, skal udføres af en autoriseret VVS-installatør, så I sikrer, at loven følges til punkt og prikke. Hertil skal det bemærkes, at hvis noget går i stykker, vil forsikringen dække, hvis det bliver foretaget af en VVS-installatør.