Stakbogladen har de studiebøger du skal bruge.

Århusiansk boghandel har dine studiebøger klar

Boghandler med studiebøger og fagbøger

Selvom det snart er 600 år siden, at Johann Gutenberg opfandt trykpressen i midten af 1400-tallet, er bøger og bogmediet ikke gået helt af mode her i det 21. århundrede. Foruden de hårdføre læseheste, der til stadighed foretrækker den sprøde lyd af sidernes bladren frem for tv- og computerskærmens film og serier, er det især de studerende, der kan nikke genkendende til, at store dele af budgettet skal bruges på bøger. Hvis du er under uddannelse, er du sikkert udmærket klar over, at studiebøger og fagbøger hurtigt kan trække tænder ud. For på trods af, at vi i Danmark er så privilegerede, at vi har mulighed for at modtage SU, når vi læser, vokser træerne som bekendt ikke ind i himlen. Heldigvis findes der boghandler, der bl.a. forhandler nye såvel som brugte studiebøger til lave og konkurrencedygtige priser. Én af disse er Stakbogladen, der har et rigtig godt udvalg af studiebøger.

Studiebøger i flere afdelinger

Stakbogladen blev stiftet helt tilbage i 1964 og er i dag den største boghandel på Aarhus Universitet. Deres store udvalg favner utroligt bredt, og deres tværfaglige sortiment er ikke blot noget, der kommer studerende og undervisere, men også gymnasier og virksomheds- og forskningsbiblioteker til gode. Sortiment tæller både dansk og udenlandsk litteratur, og selvom bøger i dag oplever stor konkurrence fra digitale medier, computere, tv osv., har Stakbogladen flere afdelinger, hvorfra de sælger deres studiebøger. En af disse ligger i Herning, hvor Aarhus Universitet også har et institut liggende. Derudover har den velassorterede boghandel også en overskuelig, brugervenlig og intuitiv webshop, hvor du ligeledes kan købe et væld af forskelligartede studiebøger og fagbøger.

Studiebøger i det 21. århundrede

Vores digitale samtid har selvfølgelig også betydet, at litteratur og bogen som medie har måttet tilpasse sig. Således har E-bogen for længst set dagens lys, og hos Stakbogladen kan du naturligvis også finde et stort og imponerende udvalg af E-bøger. Det digitale format er både gode nyheder for din pengepung og din ryg, da du slipper for at fylde tasken med tusindvis af sider og tunge hardcover-bøger. E-bøger kan også bruges som studiebøger, da du nemt og hurtigt kan markere passager og indsætte noter, som du i øvrigt også kan søge i efterfølgende. På den måde er E-bøger, som kan læses på din computer, tablet og/eller smartphone, oplagte som studiebøger. Og selvom Stakbogladens webshop har en hurtig og billig levering, er en anden fordel ved E-bøger, at du kan downloade dem, idet du køber dem. Det er altså studiebøger og fagbøger uden ventetid. Uanset om du er til traditionelle bøger eller E-bøger kan du altid vide dig sikker på, at Stakbogladen har et flot udvalg af prisvenlige studiebøger og fagbøger, og hvis du er studerende, får du naturligvis 10 % studierabat på alle dine køb. Boghandelen er altså til dig, der også ønsker at have rod til at leve sidst på måneden, når SU’en er ved at løbe op.