Holgers Kro i hjertet af Silkeborg

Ældgamle traditioner i nye omgivelser

En restaurant og kro i naturskønne omgivelser

Holgers Kro er en kro og traditionel restaurant beliggende i centrum af det naturskønne Silkeborg og ejes af brødrene Jesper og Jacob Niebuhr. Med inspiration fra deres farfars navn og deres farmors forrygende opskrifter, har de skabt stedet som en hyldest til bedsteforældrene. Som de selv siger, så laver de den mad, alle husker, men som kun få laver den - dermed gives også en hyldest til barndommens minder i køkkenet med bedsteforældrene og den traditionelle, danske mad.

En menu efter en ældgammel tradition

På restauranten serverer de god og traditionel, dansk mad og tilbyder derudover 15 forskellige øl fra fadølsanlægget, som du kan nyde til din frokost eller aftensmad. Den ældgamle tradition og ånd er til at tage og føle på, for på aftenmenuen finder du mange gode klassikere såsom bøfsandwich, wienerschnitzel og den danske nationalret: stegt flæsk med persillesovs. Hertil har du også mulighed for at vælge mellem mange dejlige forretter som fx tarteletter og rejecocktails, mens du til dessert kan nyde lidt rødgrød med fløde, citronfromage eller kransekage. Maden fås også som take-away, så du stadig har mulighed for at nyde god, dansk mad i en travl hverdag.

Hold din næste fest på Holgers Kro

På restauranten tager de årligt imod mange slags gæster, og de huser gerne din næste fest. Skal du holde bryllup, konfirmation eller barnedåb, er Holgers Kro et godt bud på en restaurant, der gør sig umage med at servere vaskeægte kromåltider i hyggelige og varme omgivelser.