Anlægsgartnerfirmaet Andreas overtager Have-ideer

Anlægsgartnerfirmaet Andreas overtager Have-ideer

Anlægsgartnerfirmaet Andreas i Silkeborg, har annonceret opkøbet af Have-ideer, en havearkitekt i Silkeborg og Aarhus. Opkøbet vil give Anlægsgartnerfirmaet Andreas mulighed for at tilbyde bl.a. haveplan, havedesign og havebesøg. Have-ideer har opbygget et stærkt ry for kvalitet og innovation, og vi er glade for at byde dem velkommen. Denne overtagelse vil gøre det muligt for os at tilbyde et endnu større udvalg af tjenester til vores kunder, og vi ser frem til at fortsætte væksten i vores forretning i Silkeborg og Aarhus.

Hvad er en havearkitekt?

En havearkitekt er en professionel, der designer haver. Havearkitekter kan arbejde på private boliger, offentlige parker eller kommercielle ejendomme. Deres arbejde kan omfatte design af nye haver, renovering af eksisterende haver eller blot rådgivning om havepleje og vedligeholdelse. Havearkitekter har typisk en baggrund inden for landskabsarkitektur, gartneri eller et beslægtet område. I nogle tilfælde kan de også være certificerede landskabsarkitekter eller gartnere. Havearkitekter tager typisk betaling pr. time eller pr. projekt.

Hvorfor bruge en havearkitekt?

En havearkitekt kan være et værdifuldt aktiv, når man planlægger en have, uanset om det drejer sig om et nyt eller eksisterende hus. En havearkitekt kan hjælpe med at skabe en have, der er både smuk og funktionel, idet der tages hensyn til boligejerens behov og den tilgængelige plads. Desuden kan en havearkitekt vejlede om valg af planter, der vil trives på det ønskede sted, og give forslag til måder at indarbejde elementer som f.eks. damme eller stenbede på. Med deres hjælp er det muligt at skabe en have, der er helt unik og afspejler boligejerens stil. Derfor er det ofte investeringen værd at hyre en havearkitekt.