Bælter – dansk design og dansk produktion

Bælter – dansk design og dansk produktion

Bosswik – leverandør af bælter til mænd og kvinder

I en global verden kan det være svært at danne sig et overblik over, hvor varer og materialer kommer fra, og hvordan de er udvundet og produceret. Dette er ikke tilfældet hos Bosswik; en bæltevirksomhed, som er anerkendt for sit danske design og læderbælter af høj kvalitet. De indkøber huder fra europæiske leverandører, hvorefter de producerer kvalitetsbælter til mænd og kvinder. De går højt op i kvalitetssikring og arbejder hovedsageligt med narvlæder fremfor regenereret læder. Alle deres bælter produceres i Danmark under traditionelle håndværksmetoder samt moderne produktionsmetoder.

Typer af bælter – et væld af muligheder

Bæltet er et tilbehør, som tjener to formål, enten hver for sig eller på samme tid, nemlig: at holde bukserne på plads og tilføre outfittet en detalje og noget kant. Det kan også bruges til at fremhæve ens kropsfigur.

Der findes mange typer af bælter til damer og mænd, hvilket måske gør det en smule uoverskueligt, hvad pokker man skal vælge til forskellige anledninger. Der findes både elastikbælter, clickbælter og fletbælter, men også læderbælter og stofbælter, som fås i forskellige kvaliteter. Et glat og smalt læderbælte egner sig godt til formelle begivenheder, mens bælter af stof, elastik eller flet er gode til uformelle begivenheder.

Hvordan finder jeg min bæltestørrelse?

Skal du på udkig efter et nyt bælte, men aner ikke, hvordan du finder den rette bæltestørrelse? Der er flere metoder til at finde ud af det.

Den nemmeste løsning er at tage dit nuværende bælte med ned i forretningen og spørge en ekspedient til råds. Du kan eventuel måle dit bælte på forhånd ved at måle fra det yderste af bæltespændet ned til det mest benyttede hul i bæltet.

Har du ikke et bælte, du kan tage udgangspunkt i, skal du måle dig selv om livet; foretag udmålingen udenpå et par bukser, da det er der, bæltet skal sidde. Læg gerne 5-6 centimeter til, så der er plads til at justere bæltet. Når du køber dit bælte i butikken, vælger du den størrelse, som er tættest på dine mål.