Birkerød Begravelsesforretning har mange års erfaring i bedemandsbranchen

BFLB - Hele Nordsjællands begravelsesforretning

Når nogen, vi har kær, ikke er her mere, er der en masse sorg, der skal bearbejdes. Det kan derfor være en uoverskuelig proces samtidig at skulle planlægge en begravelse eller en bisættelse. Birkerød Begravelsesforretning er din trygge samarbejdspartner, som kan planlægge dagen, præcis som du eller den afdøde ønsker det.

En bedemand til det hele siden 1935

I over 85 år har Birkerød Begravelsesforretning været en empatisk bedemand, som har ydet bistand ved begravelser og bisættelser over hele Nordsjælland. Med fem afdelinger fordelt over det nordlige Sjælland, kan du altid finde en fleksibel samarbejdspartner til at hjælpe dig i den svære tid.

Henning og Brian Sørup er 3. generations bedemænd i forretningen, og her er de altid klar til at vejlede og guide i den svære tid, så du samtidig har tid til at være i sorgen med familien.

De praktiske opgaver til en begravelse eller bisættelse

Når den afdøde skal begraves eller bisættes, er der nogle praktiske forberedelser, som skal gøres i dagene op til.

Der skal vælges en kiste, koordineres med kirken, kirkegården, præsten og eventuelt med krematoriet, der skal vælges blomster, salmer, gravsten. Der skal koordineres med det offentlige, og den afdøde skal gøres klar til sin ceremoni.

Alt dette kan du få hjælp til hos din bedemand, eller du kan arrangere at dele opgaverne op, hvis du ønsker at stå for noget selv. Der er ingen regler eller traditioner på det område, så det står dig frit for at gøre, som du finder bedst i situationen.

Professionel hjælp til det hele

Hos Birkerød Begravelsesforretning finder du professionel og tryg vejledning i en svær tid. Her er det vigtigt, at alle får en værdig begravelse eller bisættelse, og at I som de efterladte trygt kan stole på, at dagen bliver mindeværdig med plads til sorg, kærlighed og en ceremoni i den afdødes ånd. Derfor er virksomheden også stolt medlem af brancheforeningen Danske Bedemænd, som udelukkende består af virksomheder med uddannede bedemænd.

Personliggør dagen

Hvis den afdøde har haft ønsker til kiste, salmer, tøj, blomster og ceremonien, kan det selvfølgelig gøre planlægningen for de efterladte nemmere. Men hvis du ikke har ønsker at gå efter, hvis døden er kommet pludseligt, kan det være uoverskueligt at skulle træffe så mange valg.

Derfor står Birkerød Begravelsesforretning altid klar til at hjælpe med vejledning og inspiration til, hvordan dagen bedst muligt skaber de bedste rammer for de efterladte og den afdøde. Du finder derfor også pjecer i forretningen med inspiration til det hele. Du har også mulighed for at finde et udvalg af kister i udstillingen i forretningen, så du kan vælge en kiste, der afspejler den afdøde.

Kontakt Birkerød Begravelsesforretning og få hjælp i den svære tid

Du kan kontakte virksomheden med ethvert spørgsmål du måtte have, og de står altid klar til at yde professionel hjælp. Du finder de forskellige afdelinger af begravelsesforretningeni Nordsjælland i Allerød, Ballerup, Birkerød, Farum, og Lynge, hvor personalet altid står klar til at rådgive.