Campingvogn

Campingvogn: Skal man købe ny eller brugt?

For mange danskere er ferien lig med muligheden for at komme ud og nyde de danske strande, naturen eller tage ned til solrige områder ved Italien, Spanien mm. Ferien bliver typisk afholdt i en campingvogn, hvor hele familien er samlet og kan hygge sig både før, under og efter ankomsten til destinationen. En campingvogn har det hele: køkken, bad, sovepladser, så du har praktisk talt et helt hus. Spørgsmålet er, hvis du ikke har én, om du skal købe en campingvogn brugt eller fra ny? Der er nemlig fordele og ulemper ved begge, så vi vil derfor komme med en guide, så du kan afgøre, hvordan du vil købe en campingvogn til den næste store ferie.

Luksus eller økonomi?

Spørgsmålet om, hvordan du skal købe din campingvogn kan koges ned til et simpelt spørgsmål: Hvor mange penge har du, og hvor meget er du villig til at bruge? Hvis du er på udkig efter en ny campingvogn, er du sikker på, at der ikke er nogen problemer med den. Det her er en campingvogn, som aldrig er blevet brugt før og derfor er i tip-top stand. Det betyder også, at prisen er dyrere. Det kræver derfor en god omgang penge, hvis du skal have en helt ny. Den anden mulighed er en den brugte campingvogn: her sparer du mange penge, fordi den har været brugt af andre ejere før. Dog er der nogen ting, du skal være sikker på ved køb af en brugt campingvogn: Det er bedst at købe fra en forhandler, fordi selv en brugt campingvogn får en garanti. Udover garantien skal du også undersøge, om alle delene stadig fungerer som de skal. Hvis det er tilfældet, så er der intet problem i at købe en brugt campingvogn, hvis du gerne vil have en billigere pris. Uanset hvad du vælger, vil vi anbefale dig at finde en troværdig forhandler: de er gode til at vejlede dig og giver både den brugte og den nye campingvogn en garanti, som er rar at have den første stykke tid.