Udstyr til dit lager

Det nødvendige udstyr til dit lager

Den perfekte pallestabler

Det kan være en udfordring at holde styr på dit lager. Specielt hvis lageret rummer en masse forskellige arbejdsgange. Men af samme grund er det af altafgørende betydning, at du holder orden på sagerne. Nøglen til orden er, at alting har en fast plads. Det gør, at arbejdsprocesserne vil flyde lettere. På et større lager kan opbevaringen af paller være et særligt stort problem. Medarbejderne kan bruge meget spildtid på at stable og flytte paller i løbet af en almindelig arbejdsdag. Det kan derfor være en rigtig god investering at anskaffe en el pallestabler til dit lager. På den måde skal dine ansatte kun have fat i pallen en enkelt gang, og de kan bare stille den i stableren, når de er færdige med den. Ved hjælp af en el-stabler får pallerne en fast plads på lageret.

Sortering af småsager

Men udover de mange store genstande og maskiner, har lageret også en masse små dimser, som der skal holdes styr på. Det kan være elastikker, poser, strips og lignende. Den samme regel gælder: Alt skal have sin faste plads. Det forsinker arbejdsgangen, hvis de ansatte ikke kan finde det, som de skal bruge. Opbevar derfor de små ting i gennemsigtige kasser, så alle kan se dem.

Hav styr på sikkerheden

Det allervigtigste på dit lager er, at sikkerheden er i top. Men sagen er den, at orden og sikkerhed ofte følges ad. Når redskaberne har faste pladser, kommer de ikke til at ligge og flyde, så folk kan komme til skade. Det er desuden altafgørende, at du tilrettelægger et gennemarbejdet sikkerhedsprogram og oplærer samtlige medarbejdere i de sikkerhedsmæssige tiltag.