Dette kan en psykolog hjælpe dig med

Dette kan en psykolog hjælpe dig med

Alle mennesker er forskellige, men samtidig har alle mennesker noget at slås med. Det kan være alt fra stress, depression og angst til problematiske relationer eller arbejdssituationer. Du behøver ikke at balancere på kanten af et nervesammenbrud for at gøre dig fortjent til en håndsrækning. Alle mennesker har fra tid til anden brug for at vende livssituationen og få et nyt perspektiv. Hvis du går og tumler med en problematik, skal du altså ikke holde dig tilbage fra at søge hjælp og vejledning. Der er intet forkert eller sygeligt i at opsøge en psykolog. Faktisk er det noget af det allermest almindlige i det moderne samfund. Ligesom du bør tage til tandlægen og automekanikeren i ny og næ, bør du også tage dig tid til terapien. Det sikrer din mentale styrke til at klare hverdagens udfordringer og giver grobund for personlig udvikling.

Hvad kan psykologen gøre for dig?

En psykolog kan hjælpe dig med alverdens mentale udfordringer og problematikker. Gennem samtale og anden terapi, kan du i fællesskab med psykologen lære dig selv bedre at kende. Når du kender dine behov og grænser, er du bedre til at passe godt på dig selv. Forskellige psykologer går selvfølgelig til opgaven på forskellige måder. Psykologer kan blandt andet tilbyde følgende behandlingsmetoder:

• Kognitiv terapi
  • Narrativ-metode
  • Mentaliseringsbaseret terapi
  • Hypnose

Terapi tager tid

Generelt om psykologer kan det dog siges, at de ikke kan tage dine problemer fra dig. Terapi er ikke et quick-fix. Terapi tager tid. En psykolog vil aldrig fortælle dig, hvad du skal gøre. Men vedkommende vil stille dig de rigtige spørgsmål, så du selv finder svaret på problemerne.