Få begravelseshjælp fra erfarne bedemænd

Erfaren bedemandsforretning i Birkerød

At miste et familiemedlem eller ven er svært og hårdt – uanset om dødsfaldet kommer efter længere tids sygdom eller pludseligt. Når man skal sige farvel til en person, som man har mistet, er der altid en række valg og praktiske opgaver. Sorgen kan være altopslugende og overskuddet minimalt. Derfor er det også en god idé at få hjælp til at planlægge en bisættelse eller begravelse af en erfaren bedemand. Hos Birkerød Begravelsesforretning står bedemænd med mange års erfaring klar til at hjælpe pårørende med alle de praktiske opgaver, så de pårørende kan koncentrere sig om det vigtigste: nemlig at bearbejde tabet og sorgen. Siden 1935 har Birkerød Begravelsesforretning hjulpet pårørende og efterladte med at tage afsked med familiemedlemmer eller venner på bedst mulig vis. I løbet af årene har de forskellige bedemænd i begravelsesforretningen fået meget erfaring i mødet med forskellige mennesker, der alle har det til fælles, at de står midt i en svær situation og skal tage afsked med en kær. Bedemændene har derfor erfaring og kompetence til at håndtere forskellige situationer og forskellige former for afsked.

Bedemandsgerningen og værdierne er gået i arv

I 1935 grundlagde Snedkermester Ejvind Madsen Birkerød Begravelsesforretning, hvorefter Birte og Erik Sørup i 1979 overtog forretningen. I 2003 blev forretningen så overdraget til sønnerne Brian og Henning Sørup, som siden har stået i spidsen for virksomheden. I dag indbefatter virksomheden Birkerød Begravelsesforretning, Allerød Begravelsesforretning, Ballerup Begravelsesforretning, Lynge Begravelsesforretning og Farum Begravelsesforretning, hvorfor virksomheden hedder BFLB ApS. Birkerød Begravelsesforretning er gået i arv fra generation til generation og er sideløbende blevet udvidet med flere afdelinger i andre byer. Fælles for alle bedemændene er, at de har tæt og personlig kontakt med lokalmiljøet, herunder både præster, kirker, gravere og borgere. Bedemandsgerningen er gået i arv fra generation til generation - stadig med de samme værdier siden starten, nemlig respekt, empati og fleksibilitet.

Begravelse i trygge og sikre rammer

Birkerød Begravelsesforretning er medlem af Danske Bedemænd: en brancheforening for uddannede bedemænd. Dette er din sikkerhed for, at I som pårørende får en god og tryg oplevelse i forbindelse med en begravelse eller bisættelse. Til medlemskabet hører en fordelagtig garantiordning, samt adgang til brochurer, pjecer m.m., hvor I som pårørende f.eks. kan få mere information om, hvor I kan søge hjælp til at komme igennem deres sorg. Hos Birkerød Begravelsesforretning er du derfor altid sikret begravelseshjælp af høj faglig kvalitet i sikre og trygge rammer.

Professionel hjælp til begravelse eller bisættelse

Birkerød Begravelsesforretning tilbyder en lang række af forskellige ydelser i forbindelse med en begravelse eller en bisættelse. Én af de vigtigste ting er valget af kisten. Bedemændene hos Birkerød Begravelsesforretning står klar til at hjælpe med at vælge den rigtige kiste til afdøde. Det er vigtigt, at kisten er personlig og afspejler den afdøde person. Virksomheden tilbyder bl.a. ligbrændingskister, flexkister og begravelseskister. Ved bisættelse skal der foruden en kiste også vælges en urne. Ligesom med kisten er det vigtigt, at urnen afspejler afdøde. Urner findes i mange forskellige materialer bl.a. ler, metal, træ, sten og papmaché. Bedemændene hjælper også med at vælge blomsterdekorationer til forskellige formål, heriblandt: bårebuket, båredekoration, blomsterkrans, urnepyntning og kistepynt. Også valg af gravsted, gravsten og inskription på gravstenen tilbyder bedemændene at hjælpe med. Foruden de praktiske opgaver støtter og rådgiver bedemændene også de pårørende undervejs i processen.